خبرگزاری کار ایران

نوبخت در حاشیه جلسه هایت دولت: / ۴ /

فعلا قیمت‌ حامل‌های انرژی تغییر نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۸۳۰

با توجه به مطالعات دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی در مورد بحثانتقال پایتخت در سال ۸۹ انجام شده، مطالعات مرکز تحقیقات استراتژیک، این موضوع دارای بار مالی سنگین است / ما با کمال شکیبایی و خویشتن‌داری به سوالات مکرری که از وزرا می‌شود و برخی بدیهی بوده و برخی مربوط به گذشته می‌شود، پاسخ می‌دهیم.

ایلنا: سخنگوی دولت گفت: قیمت‌ حامل‌های انرژی در لایحه هدفمندی یارانه‌ها که تقدیم مجلس می‌شود، به تفصیل معلوم می‌شود و ما تا آن زمان تغییری در قیمت‌ها نخواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " محمد باقر نوبخت " با اشاره به تبصره ذیل ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری اظهار داشت: براساس این تبصره دستگاه‌های اجرایی مجازند که اگر با اصلاح ساختار و واسپاری تصدی‌های اجتماعی به دستگاه‌های بیرونی صرفه‌جویی داشته باشند می‌توانند این صرفه‌جویی را در زمینه افزایش فوق‌العاده شغل کارکنان خود استفاده کنند.

وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به اصلاح ساختاری که داشته و واسپاری تصدی‌های خود به بیرون توانست از این امکان تبصره ذیل ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری استفاده کند و فوق‌العاده شغل کارکنان این وزارتخانه افزایش یافت.

سخنگوی دولت در مورد بحثانتقال مرکز سیاسی کشور از تهران گفت: با توجه به مطالعات دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی در این خصوص در سال ۸۹ و مطالعات مرکز تحقیقات استراتژیک، این موضوع دارای بار مالی سنگین است.

وی تصریح کرد که علت مخالفت دولت با طرح مجلس برای انتقال پایتخت از تهران صرفا به دلیل داشتن بار مالی است و مجلس نمی‌تواند براساس قانون اساسی طرحی را تصویب کند که بار مالی ایجاد می‌کند.

نوبخت در پاسخ به سوالی در مورد بودجه ۹۳ که برخی آن را خوشبینانه و در برابر تحریم‌ها ناکارآمد دانستند، اظهار داشت: لایحه بودجه ۹۳ کل کشور از ۳ عدد شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: یکی از این اعداد منابع مربوط به درآمد‌ها است که معطوف به مالیات می‌شود و میزان مالیات پیش‌بینی شده در سال ۹۳ نسبت به رقم سال جاری ۴ هزار میلیارد تومان نسبت به سقف ۵۱ هزار میلیارد مورد توافق افزایش نشان می‌دهد.

سخنگوی دولت گفت: وزارت اقتصاد از سال‌های گذشته یک نظام جامع مالیاتی را تعریف کرده که بتواند از نرم‌افزارهای مناسب استفاده کند که از مشاورین خارجی نیز برخوردار شد تا بخشی از مودیان مالیاتی که باید مالیات بپردازند اما از نظارت سازمان خارج هستند، شناسایی شوند.

نوبخت افزود: معاونت برنامه‌ریزی با تامین منابعی برای تکمیل آن نظام جامع با وزارت اقتصاد توافق کرد که چهار هزار میلیارد تومان به ارقام مربوط به منبع مذکور اضافه کند تا بتوانیم هزینه‌های جاری را در یک پروسه مشخص از درآمدهای مالیاتی تامین کنیم.

وی ادامه داد: ظاهرا منابع حاصل از واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای(نفت) نسبت به سال گذشته حدود ۸ هزار میلیارد تومان افزایش را نشان می‌دهد اما میزان فروش نفت و میعانات گازی در بودجه ۹۳ هم‌اندازه رقم درنظر گرفته شده در بودجه سال ۹۲ است.

سخنگوی دولت گفت: رقم بعدی که باعثشده این عدد بالا رود نرخ تسعیر بین ریال و دلار است که در سال ۹۲ این عدد در حد ۲ هزار و ۱۸۸ تومان بود و در سال ۹۳ در راستای یکسان سازی نرخ ارز، آن را در حد ۲ هزار و ۶۵۰ تومان در نظر گرفته‌ایم.

نوبخت افزود: بودجه ما بسیار شفاف است و عدد مکتومی در آن وجود ندارد و قیمت هر بشکه نفت در بودجه ۹۳ را ۱۰۰ دلار در نظر گرفتیم که این رقم هم خوشبینانه یا متکی بیش از حد به نفت نیست.

وی در پاسخ به سوال دیگری درخصوص تامین منابع مالی پرداخت یارانه از افزایش قیمت حامل‌های انرژی و سناریوهای مربوط به قیمت بنزین در سال آینده توضیح داد: قیمت‌ حامل‌های انرژی در لایحه هدفمندی یارانه‌ها که تقدیم مجلس می‌شود، به تفصیل معلوم می‌شود و ما تا آن زمان تغییری در قیمت‌ها نخواهیم داشت.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی در خصوص تعامل دولت و مجلس اظهار داشت: دولت در تنظیم رابطه خود با مجلس سنجیده عمل می‌کند و ارزیابی ما از نحوه تعامل مجلس با دولت نیز فعلا مثبت است.

وی افزود: ما با کمال شکیبایی و خویشتن‌داری به سوالات مکرری که از وزرا می‌شود و برخی بدیهی بوده و برخی مربوط به گذشته می‌شود، پاسخ می‌دهیم و از همکاری مجلس در تعامل با دولت در زمینه‌های مختلف نیز تقدیر می‌کنیم.

نوبخت در عین حال اظهار داشت: مواردی که از نظر برخی با حساسیت‌هایی مواجه است قطعا مورد قضاوت افکار عمومی خواهد بود و افکار عمومی هوشمندانه و با زیرکی مسائل را رصد می‌کنیم.

به گفته این عضو کابینه، ما خواهان آن هستیم که دولت رابطه خود با قوه‌ای که پیشرفت امورش منوط به نوع تصمیم‌گیری آن است، درست تنظیم کرده و لذا به جای تردید در برخی اقدامات و سوالات سعی می‌کنیم آن‌ها را به درستی و شفاف پاسخ دهیم و گلایه و ناشکیبایی نمی‌کنیم.

نوبخت گفت: ‌ ما با مردم فهیم و هوشمندی در ارتباطیم و عملکرد قوا در معرض نگاه و قضاوت آن‌ها قرار دارد و به افکار عمومی اعتماد داریم و ضروری نمی‌دانیم نسبت به هر موضوعی واکنش نشان دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز