خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهور در دیدار با نخست وزیر سوریه تاکید کرد:

ضرورت تلاش کشورهای جهان برای مقابله با تروریسم

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۳۵۲

رئیس جمهور با اشاره به تلاش های دیپلماتیک وسیع دولت برای جلوگیری از وقوع جنگ در سوریه گفت: جمهوری اسلامی ایران در صحنه سیاسی فعال بود و تمام تلاش‌ها و مساعی خود را به کار گرفت تا از تحمیل جنگ به منطقه و به سوریه جلوگیری کند.

رییس‌جمهور، صبح امروز(۱۰ آذر) در دیدار با نخست وزیر سوریه، ضمن ستایش مقاومت ملت این کشور در برابر فشارهای داخلی و خارجی، از تروریسم و افراطی‌گری بعنوان بزرگ‌ترین معضلی که منطقه از آن رنج می‌برد یاد کرد که همه باید برای مقابله با آن، تلاش کنند.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی با اشاره به اینکه اکنون خطرناک‌ترین تروریست‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای، در سوریه اجتماع کرده‌اند، تاکید کرد: معضل تروریسم و افراطی‌گری برای همه جهان و به خصوص ملت‌های منطقه خطرناک خواهد بود و همه کشور‌ها باید برای مقابله با این خطر تلاش کنند.

رئیس‌جمهور با اشاره به تلاش‌های دیپلماتیک وسیع دولت برای جلوگیری از وقوع جنگ در سوریه گفت: جمهوری اسلامی ایران در صحنه سیاسی فعال بود و تمام تلاش‌ها ومساعی خود را به کار گرفت تا از تحمیل جنگ به منطقه و به سوریه جلوگیری کند.

روحانی با اشاره به رایزنی و گفتگوهای خود با رؤسای کشورهای تاثیرگذار جهانی و منطقه‌ای در این خصوص که سوریه بتواند با کمترین هزینه و بدون جنگ از این وضعیت عبور کند، یاد آور شد: البته دولت و ملت سوریه نیز هوشمندانه بهانه را از قدرت‌های بزرگ گرفتند تا جنگ و حمله نظامی در این کشور رخ ندهد.

رئیس جمهور با تاکید براقدامات کشورمان در رایزنی با کشورهای همسایه در خصوص کاهش مصائب و مشکلات مردم سوریه گفت: جمهوری اسلامی از همه همسایگان خود خواسته است تلاشهای انسان دوستانه را برای کاستن از آلام مردم سوریه بکار بندند و خود نیز در این زمینه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

روحانی در ادامه با دوست و برادر خواندن ملت سوریه، ابراز امیدواری کرد روابط دوجانبه تهران و دمشق در همه زمینه‌ها تحیکم و توسعه یابد.

در این دیدار همچنین وائل الحلقی نخست وزیر سوریه نیز با ابلاغ بهترین سلام‌های گرم رییس جمهور، دولت و ملت سوریه به دکتر روحانی، توافق هسته‌ای ایران با کشورهای ۱ + ۵ را تبریک گفت و افزود: این توافق، یک پیروزی تاریخی برای رهبری، رییس جمهور و ملت ایران است که تاثیرات مثبتی هم در شرایط منطقه و همچنین در اوضاع جهانی برجای خواهد گذاشت.

نخست وزیر سوریه همچنین تلاش‌های دولت جدید در ماه‌های اخیر در سطح جهانی را تجلی گر پیروزی صلح و نرمش قهرمانانه دانست و گفت: این دستاورد‌ها، بیانگر مقاومت ملت ایران، هدایت رهبری و تدبیر دکتر روحانی بود که منجر به تضمین حق طبیعی ایران در مورد دستیابی به انرژی هسته‌ای صلح آمیز شد.

وائل الحلقی همچنین حادثه زلزله بوشهر که منجر به کشته و زخمی شدن جمعی از هموطنان کشورمان شد را به رئیس جمهور و ملت ایران تسلیت گفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز