خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور در مراسم معارفه استاندار هرمزگان مطرح کرد؛

تعامل با مردم و اعتدال شاخص انتخاب استانداران

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۸۴۶

باید تعامل به گونه‌ای طراحی شود که در فرآیند تصمیم‌سازی مردم در کنار خودمان داشته باشیم و در حوزه‌های فکر و تصمیم‌سازی گروه‌هایی تشکیل شود.

وزیر کشور ارتباط و تعامل با مردم و اعتدال را از شاخص‌های انتخاب استانداران در دولت یازدهم برشمرد، گفت: افرادی با متوسط سن ۵۰ سال و خبره در حوزه‌های اقتصادی، علمی و قضایی به عنوان استاندار انتخاب شدند.
به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در مراسم تقدیر و معارفه استاندار پیشین و جدید هرمزگان با بیان اینکه حین عزیمت به هرمزگان دکتر روحانی به مردم این استان سلام ویژه رسانده‌اند، اظهار داشت: رییس جمهور بر برنامه ریزی جهت سفر به این استان تاکید داشتند.
وی با بیان اینکه تجربه مفید در حوزه‌های مرتبط با اجرا، دیگر شاخصه انتخاب استانداران بود که تاکنون همه استانداران از چنین شرایطی برخوردار بودند، خاطرنشان کرد: ارتباط و تعامل با مردم دیگر شاخصه انتخاب استانداران است، ما هرچه داریم از مردم است و هرجا که به آنان تکیه کردیم موفق بودیم.
وی افزود: ارتباط صرفا در حوزه کلام و اخلاق نباشد باید تعامل به گونه‌ای طراحی شود که در فرآیند تصمیم‌سازی مردم در کنار خودمان داشته باشیم و در حوزه‌های فکر و تصمیم‌سازی گروه‌هایی تشکیل شود.
وزیرکشور با بیان اینکه پاک‌دستی شاخصه دیگر انتخاب استانداران است، تصریح کرد: ما تاکید و تائید مجدانه بر پاکدستی داریم، نظام، بیت‌المال و همه چیز امانت نزد ما هستند، مدیران باید در حفظ این امانات به جد کوشا باشند و پاکدستی به معنای مراقبت‌های فیزیکی نیست، باید بتوانیم بهره‌وری آن را بالا ببریم و شکوفا کنیم.
وی گفت: نظام جمهوری اسلامی باید برای آیندگان چاره‌اندیشی کند، در جامعه جهانی که تفکرات عدالت و جهان‌بینی فقط شعار است و مردم دنیا از عدالت و آزادی چیزی نمی‌بینند، وظیفه شرعی داریم عدالت و آزادی را پیگیری کنیم و حوزه آن را وسیع کرده و به عنوان حکومت دینی باید دنبال گسترش آن باشیم.
وزیرکشور کارآمدی را شاخصه بعدی انتخاب استانداران دانست و خاطرنشان کرد: در حوزه کارآمدی نظام دچار چالش اساسی هستیم، اگر ادعای حکومت اسلامی می‌کنیم باید در حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و سیاسی پیشرفت خوبی داشته باشیم.
وی اظهار کرد: روزی برای فعالیت یک سانتریفیوژ با آمریکا بحثداشتیم و در ادامه نیز برای فعالیت ۱۲۶ سانتریفیوژ بحثو جدال داشتیم، اما امروز همه کشورهای دنیا مجبورند فعالیت هزاران سانتریفیوژ ایران همراه با غنی‌سازی ۲۰ درصد را بپذیرند.
رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه نشستن ۶ کشور قدرتمند دنیا در یک طرف و در سمت دیگر ایران و پیروزی ایران در این مذاکرات حاکی از قدرت ایران اسلامی دارد، افزود: امروز موفق شدیم فعالیت ۲۰ درصدی را در حوزه نیروگاه‌ها به دست آوریم، در حالی مذاکرات اخیر به نفع ایران به پایان رسید که این کشور‌ها با فعالیت تمامی سانتریفیوژهای ما موافق هستند.
وی با بیان اینکه ایران به عنوان عضو NPT فعالیت‌های هسته‌ای خود را دنبال می‌کند، خاطرنشان کرد: تحریم‌ها نه تنها روی ایران اثر منفی نداشته بلکه منجر به بسیاری از موفقیت‌ها شده است.
رحمانی فضلی تصریح کرد: ایران در منطقه و نظام بین‌الملل به عنوان کشوری تعیین‌کننده مطرح است و در گستره دینی یک قطب محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه امروز آمریکا قدرت تامین بودجه خود را ندارد و شاهد آن بودیم که ناچارا مجلس فدرال خود را منحل کرد، گفت: امروز دیگر قدرت جهانی در اختیار آمریکا نیست.
وزیرکشور اظهار کرد: ما نباید به فکر ارتزاق و گذراندن مملکت از طریق فروش نفت باشیم زیرا جذب سرمایه‌های خارجی و تکنولوژی باید در ادامه راه مدنظر مسئولان مختلف باشد.
وی تاکید کرد: نقل و انتقالات مناسب باید منجر به قوی شدن پایه‌های اقتصادی کشور شود، همچنین باید به دنبال حلقه‌های مفقوده تولید ثروت در نقاط مختلف کشور و به‌ویژه هرمزگان باشیم.
رحمانی فضلی خطاب به مردم هرمزگان با تاکید بر اینکه این روز‌ها باید کمتر چشم به کمک‌های دولت داشته باشیم، گفت: هرمزگان ظرفیت‌های بسیاری دارد و باید جذب و استفاده از سرمایه‌گذاران و بسیج نیرو‌ها شرایط پیشرفت را در این منطقه فراهم کنیم.
وی با تاکید بر اینکه باید بهره‌برداری خوب از منابع مدنظر مدیران استانی باشد، اظهار کرد: حضور و مشورت با مدیران باتجربه و اساتید دانشگاه، نمایندگان مجلس و به‌ویژه نماینده ولی فقیه در استان می‌تواند منجر به شکوفایی ظرفیت‌ها شود.
وزیر کشور خطاب به استاندار جدید هرمزگان بیان کرد: آقای جادری باید محوریت توسعه در استان را به دست بگیرد ضمن اینکه صرفه‌جویی لازمه پیشرفت است و همه اقشار جامعه باید توجه ویژه‌ای به این مسئله اساسی داشته باشند.
رحمانی فضلی تاکید کرد: بهره‌وری در کارآمدی اقتصاد بسیار حائز اهمیت است و تولیدات ما باید قابل رقابت با نمونه‌های خارجی باشد.
وی با بیان اینکه مدت زمان انجام و هزینه تمام شده بسیاری از کالا‌ها در کشور قابل رقابت با نمونه‌های خارجی نیست، تصریح کرد: همین امر سبب شده تا از کشورهای خارجی عقب بمانیم، همه باید به‌دور از تندروی‌ها و کدورت‌ها دست به دست هم داده و سبب سرافرازی کشور شویم، تا ایران اسلامی به جایگاه اصلی خود برسد.
رحمانی فضلی با بیان اینکه این جلسات به هیچ‌وجه برای اعلام ضعف و ناکارآمدی مدیران و استانداران نیست، تصریح کرد: مردم در انتخابات اخیر رای دادند و دولت جدیدی روی کار آمده و امروز نیز به این دلیل جمع شده‌ایم که تلاش و دلسوزی خودمان را یادآوری کنیم.
وزیر کشور با تقدیر از استاندار پیشین هرمزگان خاطرنشان کرد: انتقال مسئولیت‌ها باید همراه با تخصص‌ها باشد، باید با تلاش به دنیا ثابت کنیم که حکومت دینی کارآمد است.
وزیر کشور ادامه داد: انتخاب استانداران نیز با توصیه رئیس‌جمهور در محور برخورداری افراد از اعتدال و عقلانیت استوار است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز