خبرگزاری کار ایران

معاون اول رییس‌جمهور:

دولت توجه ویژه‌ای به قومیت‌ها دارد

کد خبر : ۱۱۸۴۴۳

در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اقلیت‌های دینی در انجام مناسک خود از آزادی برخوردار هستند و می‌توانند انجمن‌ها و تشکل‌هایی برای تنظیمات مناسبات خود داشته باشند.

معاون اول رییس‌جمهور با تأکید بر اینکه «دولت دکتر روحانی توجه ویژه‌ای به قومیت‌ها و اقلیت‌های دینی دارد»، گفت: رییس‌جمهور حجت‌الاسلام والمسلمین یونسی را بعنوان دستیار ویژه خود در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی منصوب کرده تا به مسائل و مشکلات آنان رسیدگی شود.
به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری ظهر امروز(سه‌شنبه) در دیدار «یوناتن بت کلیا» دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان و هیأت همراه اظهار کرد: در جمهوری اسلامی ایران بسترهای مناسبی برای همزیستی و زندگی پیروان ادیان در فضای صلح و آرامش وجود دارد و دین اسلام نیز پیروان همه ادیان را بعنوان برادر در کنار هم می‌پذیرد تا بتوانند در صلح و آرامش زندگی کنند.
وی با بیان اینکه «ادیان الهی از نقاط مشترک بسیار زیاد و سازنده‌ای برخوردار هستند»، افزود: جهان امروز نیازمند ارتباط میان پیروان بزرگ ادیان الهی است تا بتوانند برنامه‌های مشترک و مفیدی را در عرصه‌های مختلف فرهنگی و گفت‌وگوی دینی داشته و از آثار آن بهره‌مند شوند.
جهانگیری خاطرنشان کرد: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اقلیت‌های دینی در انجام مناسک خود از آزادی برخوردار هستند و می‌توانند انجمن‌ها و تشکل‌هایی برای تنظیمات مناسبات خود داشته باشند.
معاون اول رییس‌جمهور افزود: جامعه آشوریان در ایران در زمینه‌های مختلف دینی، علمی و ورزشی فعالیت می‌کنند و جمهوری اسلامی ایران نیز از فعالیت و حضور ایشان احساس رضایت دارد.
وی همچنین با اشاره به جنگ و خونریزی در برخی کشورهای منطقه خاطرنشان کرد: در اکثر این درگیری‌ها قدرت‌های بزرگ نقش دارند و اگر پیروان ادیان الهی در کنار یکدیگر قرار بگیرند می‌توانند نقش مؤثری در پایان دادن به این مشکلات ایفا کنند.
جهانگیری با اشاره به مشکلات جامعه آشوریان در عراق و سوریه، خطاب به مهمانان خود گفت: مشکلات و نگرانی‌های شما را از طریق وزارت امور خارجه به این دولت‌ها منتقل خواهیم کرد و امیدواریم این مشکلات هرچه زود‌تر برطرف شود.

بر اساس این گزارش، یوناتن بت کلیا نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی نیز در این ملاقات، ایران را مهد گفت‌وگوی ادیان و تمدن‌ها خواند و گفت: ایران کشوری است که همه قومیت‌ها و پیروان ادیان می‌توانند در ‌‌نهایت دوستی و مسالمت در کنار یکدیگر زندگی کنند.
وی با تبریک انتخاب حسن روحانی در یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: جامعه آشوریان از گذشته در ایران زندگی راحتی داشته‌اند ولی اوج آرامش آن‌ها در دوران پس از انقلاب اسلامی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز