خبرگزاری کار ایران

رئیس جمهور قبل از سفر به نیویورک:

پیام مخالفت ملت ایران با خشونت و افراطی‌گری را به دنیا منتقل می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۸۹۱

در سال‌های گذشته چهره ملت به گونه‌ای دیگر نشان داده شد. ملتی که به دنبال صلح در منطقه بوده و هست اما متأسفانه دست‌هایی در سال‌های اخیر چهره ملت ایران را به گونه‌ای دیگر به جهانیان معرفی کرده است.

ایلنا: رئیس جمهور گفت: بنده و همکارانم تلاش خواهیم کرد در فرصت‌هایی که برایمان به وجود می آید بتوانیم چهره واقعی ملت ایران را به عنوان ملتی صلح دوست و با فرهنگ به جهانیان معرفی کنیم.

حسن روحانی پیش از سفر به نیویورک در فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران درخصوص برنامه‌ها و اهداف این سفر عنوان کرد: این سفر برای شرکت در شصت و هشتمین اجلاس بین‌المللی سازمان ملل است که به دعوت دبیرکل این سازمان انجام شده. در این سفر اهدافی مدنظر است که ما در پی اجرایی کردن آن هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وی افزود: در سال‌های گذشته چهره ملت که به ملتی بسیار بزرگ و با تمدنی کهن است و امروز به عنوان مرکز ثبات منطقه است به گونه‌ای دیگر نشان داده شد. ملتی که به دنبال صلح در منطقه بوده و هست اما متأسفانه دست‌هایی در سال‌های اخیر چهره ملت ایران را به گونه‌ای دیگر به جهانیان معرفی کرده است.

روحانی ادامه داد: یکی از اهداف من در فرصت پیش آمده این است که بنده و هیئت همراهم چهره ملت ایران را به جهانیان معرفی کنیم. آن هم به عنوان ملتی فرهنگ‌دوست و صلح‌دوست که فکر پیشرفت کشور است بدون اینکه بخواهد لطمه‌ای به دیگر کشورها وارد کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه مردم در ۲۴ خرداد ماه حماسه بزرگی را آفریدند، گفت: مردم با حضور و نشاط و با انتخاب خود مسیر میانه‌روی و اعتدال را برگزیدند و اعلام کردند که با هرگونه افراط و افراطی‌گری موافق نیستند بنابراین ما باید این پیام مردم ایران را به گوش جهانیان برسانیم.

وی با تأکید بر اینکه تلاش ما بر این است که تا بگوییم ملت ایران با هرگونه خشونت و افراط مخالف است، تصریح کرد: بویژه در دنیای امروز که در منطقه خودمان مردم از افراطی‌گری و خشونت رنج می‌برند باید به دنیا بگوییم برای مبارزه با افراط همه باید دست در دست هم دهیم.

روحانی ادامه داد: ملت ایران طی سال‌های اخیر مورد ظلم و ستم و فشار نابجای بین اللملی قرار گرفته است. ملتی که دنبال سلاح کشتار جمعی نبوده اما خود قربانی آن است و دنبال توسعه خود در چارچوب مقررات بین المللی اما به ناروا تحت فشارهای بین‌المللی قرار گرفته است بنابراین ما می‌خواهیم صدای مظلومیت ملت ایران را به گوش جهان برسانیم و به دنیا بگوییم که مسیر تحریم غیرقانونی و غیرقابل قبول آنها را به اهدافشان نمی‌رساند آنها باید برای دستیابی به اهداف خود مسیر تفاهم و گفتگو را پیش گیرند چراکه در این صورت می‌توانیم به منافع مشترک دست پیدا کنیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در این سفر با مقامات بلندپایه کشورهای منطقه، کشورهای اروپایی و سازمان‌های بین‌المللی و مجامع علمی و همچنین ایرانیان مقیم آمریکا دیدارهایی خواهم داشت.

در این سفر نهاوندیان، نجفی، صادق، آشنا معاون سیاسی نهاد ریاست جمهوری، ظریف، مرصدق نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی و دستغیب رئیس جمهور را همراهی می‌کنند. لازم به ذکر است برای این سفر ۵ روز حجت‌الاسلام گلپایگانی، حجت‌الاسلام ابوترابی‌فر، اسحاق جهانگیری، علی ربیعی، علی‌اکبر صالحی و عباس آخوندی رئیس جمهور و هیئت همراه وی را بدرقه می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز