خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

اخراج کارگران هفت‌تپه به دستور استاندار خوزستان، واقعیت یا جوسازی؟/ لزوم شفاف‌سازی توسط وزارت یا اداره کل کار خوزستان

asdasd
کد خبر : ۹۹۴۱۷۱

ادعای دخالت استاندار خوزستان در اخراج کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه توسط برخی نمایندگان مجلس، ابهاماتی را در افکار عمومی به وجود آورده که لازم است هر چه سریع‌تر نهادهای نظارتی و مسئول، شفاف‌سازی نمایند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، مشکلات شرکت نیشکر هفت‌تپه از چگونگی واگذاری به بخش خصوصی تا نحوه برخورد با کارگران معترض این مجموعه، مدت‌هاست که از یک معضل استانی خارج شده و بازتاب ملی و بین‌المللی پیدا کرده است.

مدتی پیش در خصوص اخراج کارگران معترض این شرکت، پای نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی نیز به میان کشیده شد تا برای وزیر کشور خط و نشان بکشند.

این نمایندگان خواستار لغو واگذاری هفت‌تپه هستند و درعین‌حال می‌گویند: "استاندار و مالک فعلی با ایجاد ناامنی در مجتمع، قصد دارند در خلع ید از مالک فعلی مجتمع اخلال ایجاد کنند. آن‌ها نمی‌گذارند گزارش دیوان محاسبات، اجرایی شود."

علی خضریان (نماینده مردم تهران و عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس) نیز در این رابطه اعلام کرده بود: "اکنون با اقدامات التهاب‌آفرین مسئولان استانی با حربه‌های تکراری امنیتی، شرکت مجدداً به فاز اعتصاب و ناآرامی بازگشته است. کارگران از مطالباتشان کوتاه نمی‌آیند، امروز وزارت کشور باید پاسخگوی این اقدامات تنش‌زا و ضد امنیتی استاندار خوزستان باشد. مجلس از این موضوع کوتاه نخواهد آمد و در اولین گام با طرح سؤال از وزیر کشور این رفتار ضد امنیتی را پیگیری خواهیم نمود."

در واکنش به این اظهارات، ثبوتی مدیرکل سیاسی استانداری خوزستان با تکذیب اخراج کارگران هفت‌تپه، گفت: "استاندار خوزستان نه‌تنها دستوری برای اخراج کارگران نداده بلکه تاکنون بارها از حقوق آن‌ها دفاع و بر جلوگیری دستگاه‌های مربوطه از اخراج کارگران بر اساس موازین قانونی تأکید نموده است."

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان نیز در واکنشی محتاطانه، گفته بود: "به نظر می‌رسد به لحاظ حفظ آرامش و روند تولید و مهم‌ترین موضوع دیگر حفظ اشتغال موجود بهتر است از اظهار نظرهای غیرکارشناسی خودداری کنیم و موضوعی کاملا صنفی و درون یک شرکت را سیاسی و امنیتی نکنیم تا ناخواسته خوراک به دشمنان نداده باشیم."

این اظهار نظر نیز ابهامات موجود را برطرف ننمود، دوگانگی در موضوعات مطرح‌شده، افکار عمومی را سردرگم کرده و جا دارد که وزارت کار یا نماینده عالی آن در استان خوزستان، جهت تنویر افکار عمومی به‌صراحت، شفاف‌سازی نموده و واقعیت ماجرا را بازگو نمایند تا به قول ارسلان غمگین خوراک به دشمنان نداده باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز