خبرگزاری کار ایران

توسط فرماندار ویژه آبادان تشریح شد؛

آخرین وضعیت بیماری کرونا در آبادان/ موسوی: به آمار انفجاری نزدیک شده ایم / امکان مسدود کردن راه‌های ورود و خروج و تعطیلی بازار

asdasd
کد خبر : ۹۱۰۵۲۷

فرماندار ویژه آبادان گفت: درخواست بستن راه‌ها تقدیم استاندار خوزستان شده است. به روز بودن آزمایشگاه کرونای آبادان در بیماریابی مؤثر بوده. بیماران کرونایی که قرنطینه ی خانگی را زیر پا بگذارند به مراجع قضایی معرفی می شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، سید زین العابدین موسوی ضمن گلایه از بالا رفتن آمار آبادان از منظر مبتلایان به کرونا، اظهار داشت: وضع مبتلایان در آبادان به آماری انفجاری نزدیک شده است. عوامل زیادی در آمارهای اخیر آبادان دخیل هستند. در همین باره پیشنهاد بستن راه‌ها به استاندار خوزستان تقدیم شده است.

وی با بر شمردن برخی از عوامل بالا رفتن آمار مبتلایان، بیان کرد: عدم کنترل ورودی ها، جدی نگرفتن بیماری خیلی از همشهریان، فعالیت شبانه روزی آزمایشگاه تست کرونای شهرستان، رها کردن موضوع ضدعفونی معابر و اماکن، عدم رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی، مخفی کردن ابتلا در افراد مبتلا به ویروس، عدم تمکین برخی مبتلایان به قرنطینه و حضور آنها در اماکن، شروع به کار پاساژها و بازارها و ادارات همه از عوامل رشد آماری آبادان هستند. برای پاسخ به تک تک عوامل مذکور در حال برنامه ریزی هستیم.

فرماندار ویژه آبادان افزود: امروز با استاندار محترم خوزستان صحبت کردم که اجازه دهند با مسئولیت خودم راه های ورودی را ببندم و البته بر این کار به عنوان یکی از عوامل اصلی رشد آمار کرونا مصمم هستم.

موسوی ادامه داد: از دانشکده علوم پزشکی می خواهم سریعا آمار مبتلایان را در اختیار فرمانداری قرار دهد تا نظارت بر قرنطینه آنها دقیقا انجام شود. از این پس کسی از قرنطینه خارج می شود که گواهی سلامت داشته باشد. در غیر این صورت فرد مبتلایی که قرنطینه را تمکین نکند و یا بیماری اش را مخفی نماید به عنوان مجرم در اختیار دستگاه قضا قرار خواهد گرفت.

وی با تاکید به لزوم از سرگیری فعالیت ضدعفونی کردن معابر، خاطرنشان کرد: برنامه جدید ضدعفونی کردن اماکن و‌ معابر با جدیت بزودی انجام می‌شود. شهرداری ها هم مکلفند برنامه زمان بندی خود را در خصوص آهک پاشی جداول و‌ کانالها ارائه و عملیاتی کنند.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در شهرستان تصریح کرد: کمیته اجرایی با قدرت بیشتری در بازار حضور می یابد و بنظر میرسد بدلیل سرپیچی برخی از کسبه از دستورالعملها باید شاهد پلمپ صدها واحد تجاری در سطح شهر باشیم. حتی اگر سرپیچی از دستورالعملها باعث شود که قاطبه بازار پلمپ شود، ناچارا اینکار را خواهیم کرد.

موسوی در پایان در خصوص سوء استفاده برخی از کسبه و گرانفروشی یا کم فروشی، اظهار کرد: ۲۰ گروه ۳ نفره در ۲۰ نقطه آبادان برای صرفا کنترل قیمت ها مستقر خواهند شد. این گروهها تابعی از کمیته اجراییِ ستاد مقابله با کرونا هستند.

آخرین وضعیت بیماری کرونا در آبادان/ موسوی: به آمار انفجاری نزدیک شده ایم / امکان مسدود کردن راه‌های ورود و خروج و تعطیلی بازار

انتهای پیام/
ناصر حکیمی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز