خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شهرک های صنعتی خوزستان:

صنایع کوچک، محور توسعه صنعتی هستند/افزایش تولید ناخالص ملی با حمایت از صنایع کوچک

asdasd
کد خبر : ۸۶۹۲۶۳

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان در حاشیه افتتاح پالایشگاه پارس پترو شوشتر که با حضور معاون پارلمانی رییس جمهور صورت گرفت، گفت: باید باور داشته باشیم که صنایع کوچک، محور توسعه صنعتی هستند و این صنایع نیز باعث اشتغال، رونق اقتصادی و سرمایه‌گذاری در منطقه می‌شوند.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی این استان، اخلاق محمدیان بیان داشت: در استان خوزستان در یک سال گذشته، تعداد کمی از واحدهای صنعتی که توانستند خودشان صادرات انجام دهند، ۳۰میلیون دلار صادرات داشتند و این نشان می‌دهد اگر بخواهیم وضعیت صادرات را بهبود ببخشیم و به ارزآوری کشور کمک کنیم، با حمایت از واحدهای صنعتی می‌توانیم به این مهم دست پیدا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر صنایع کوچک باور شوند و بر توانایی داخلی نیز تکیه کنیم، این صنایع باعث افزایش تولید ناخالص ملی می شوند و البته نقش حمایت از دیگر بخش‌ها مانند کشاورزی و صنعت نفت را هم می‌توانند بر عهده داشته باشند.

محمدیان عنوان کرد: وظیفه دولت ایجاد اشتغال است ولی اکنون که بخش خصوصی به حمایت از دولت آمده است و به بحث اشتغال کمک می‌کند، واحدهای صنعتی نیز باید حمایت شوند زیرا دچار مشکلاتی هستند. همین پالایشگاه پارس پترو شوشتر مشکلاتی دارد و از نظر نقدینگی با مشکل مواجه است که نیاز به حمایت دارد.

محمدیان بیان کرد: مشکلات متعددی بر سر راه یک تولیدکننده خصوصا در حوزه صنایع کوچک وجود دارد، در حالی که صنایع بزرگ به تنهایی می‌توانند مشکلات خود را برطرف کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان گفت: در حال حاضر ۷۳شهرک و ناحیه صنعتی در سطح استان خوزستان وجود دارد. در سال جاری برای صنعتگران بیش از ۱۳۹پروژه عمرانی با مبلغ ۱۵۴میلیارد تومان برای ایجاد زیرساخت‌های سرمایه گذاری در شهرک‌های صنعتی اجرا کردیم که بالغ بر ۷۵پروژه آن به اتمام رسیده است.

وی بیان کرد: امسال توانستیم از واحدهایی که تلاش‌مان راه اندازی مجدد آن‌ها بود، ۳۳واحد تولیدی را برگردانیم و اشتغال خوبی هم در این زمینه به وجود آوردیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان گفت: یکی از مشکلاتی که تولیدکنندگان دارند، عدم ایفای تعهدات خود مقابل بانک‌ها است. بیش از ۴۵طرح را شناسایی کردیم که با تلاش و پیگیری‌، طی یک سال گذشته توانستیم بیش از ۲۳واحدی که در تملک بانک بود را پس بگیریم تا به متقاضیان جدید واگذار شود که بر اساس این مهم، توانستیم اشتغالزایی خوبی را ایجاد کنیم.

محمدیان خاطرنشان کرد: علاوه بر پالایشگاه پارس پترو، ۲۹پروژه عمرانی به مبلغ ۴۷۷میلیارد ریال در شهرک‌های صنعتی استان و ۲۲طرح صنعتی با اشتغال 6۷۸نفر و مبلغ ۲هزار و ۴70 میلیارد ریال به افتتاح رسیدند. البته در مراحل مختلف، در طول سال طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی زیادی را افتتاح کردیم اما در شش ماه اخیر توانستیم این طرح‌ها را مجددا آماده کنیم.

محمدیان بیان کرد: پس از ۴۰سال، بر عهد خود برای استقلال و سربلندی کشور هستیم و با حضور صنعتگران و تلاشگران عرصه تولید ‌ایستاده‌ایم تا اعلام کنیم که این صنعتگران هستند که چرخ تولید را در کشور و به ویژه حوزه صنعت می‌چرخانند و این‌ها هستند که اشتغال، رونق اقتصادی و سرمایه‌گذاری در کشور را ایجاد و تلاش می‌کنند که به این وضعیت کمک کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز