خبرگزاری کار ایران

به ریاست مرادی برگزار شد؛

جلسه هماهنگی پیشگیری از شیوع مواد مخدر در محیط‌های کارگری خوزستان/ غمگین: شیوع مواد مخدر در محیط‌های کارگری نگران کننده است

asdasd
کد خبر : ۸۵۹۷۶۳

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان در جلسه هماهنگی پیشگیری از شیوع مواد مخدر در محیط‌های کارگری این استان، گفت: متأسفانه شیوع مواد مخدر در محیط‌های کارگری خوزستان رو به افزایش و نگران کننده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، این جلسه پیش از ظهر امروز سه‌شنبه ۲۴ دی‌ماه، به ریاست داریوش مرادی شلالی به عنوان رئیس کمیته پیشگیری از اعتیاد در محیط‌های کاری و کارکنان استان خوزستان، در محل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، برگزار شد. 

ارسلان غمگین مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان در این جلسه با حضور سرهنگ صفری مشاور استاندار خوزستان و رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، نمایندگان و کارشناسان واحدهای بزرگ ‌تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی، اظهار کرد: قطعاً دغدغه ما در محیط‌های کارگری مسئله پیشگیری از شیوع مواد مخدر است و متأسفانه در خوزستان شیوع بیشتری پیداکرده و نگران کننده است و باید به‌صورت عملی در این زمینه ورود کرد.

وی افزود: از ابتدای سال ۹۸ تا کنون، ۱۹ کلاس آمادگی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در حوزه‌های تشکل‌های کارگری، کارفرمایی، تعاونی‌ها و بانوان برگزار کرده‌ایم. همچنین تفاهم نامه‌ای با نیروی انتظامی در راستای برگزاری کلاس‌های آموزشی آمادگی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی منعقد نموده‌ایم.

غمگین تصریح کرد: اجرای کلاس‌های آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در شرکت‌ها بر اساس سامانه و اجرای فاز دوم طرح کاج در نیمه دوم سال جاری و همچنین برگزاری نشست‌های متعدد با جامعه هدف در این زمینه از دیگر اقدامات ما در مقابله با این آسیب اجتماعی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان عنوان کرد: در رابطه با این آسیب مهم و تأثیرگذار در حوزه تولید، علاوه بر این نشست‌های تئوریک باید به سمت نشست‌های عملی در جامعه، کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی حرکت کنیم و به‌منظور افزایش تأثیرگذاری در همان مکان جلسات را برگزار نماییم.

در ادامه این جلسه، صفری، مشاور استاندار خوزستان و رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، اظهار کرد: شاخص کشوری شیوع اعتیاد به مواد مخدر در حوزه کارگری ۲۲ درصد و در خوزستان ۳۴/۵ درصد است که بسیار بالا و نگران کننده است.

وی افزود: شب‌کاری‌ها، نوبت‌کاری‌ها و خدمات اقماری بخشی از علل این شیوع است. همچنین باوجود مقابله و برخوردهای سلبی در حوزه‌های مختلف با توزیع مواد مخدر، متأسفانه نرخ استفاده از مواد مخدر در حال افزایش و سن استفاده از این مواد در حال کاهش است.

صفری با اشاره به اینکه افزایش ۶۰ درصدی تولید شیشه در کشور افغانستان، بر روی کشور ما تأثیرگذار است، عنوان کرد: کشفیات مواد مخدر سنتی در حال کاهش و کشفیات مواد مخدر صنعتی در حال افزایش است. تولید یک کیلو شیشه در آشپزخانه‌ی خانگی با هزینه کم انجام‌ می‌شود و با مبالغ خوبی به فروش می‌رسد. در نتیجه روی‌آوری به سمت تولید مواد مخدر صنعتی به دلیل منافع مالی، بیشتر است.

رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ضمن تأکید بر توجه ویژه به مسئله شیوع مواد مخدر در محیط‌های کارگری، بیان کرد: حدود ۷۰ درصد درآمد ناشی از مواد مخدر در حوزه‌های پایین‌دستی مصرف می‌شود. از پنج جُرم، کاشت، تولید، ترانزیت و عرصه و تقاضا،  بیشترین درآمد در حوزه عرضه و تقاضا است.

وی در پایان، تأکید کرد: طبق قانون، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید نسبت به تأمین هزینه درمان معتادین بی‌بضاعت و بیمه آن‌ها اقدام کند. امیدواریم در این خصوص پیگیری‌های لازم مبذول شود.

جلسه هماهنگی پیشگیری از شیوع مواد مخدر در محیط‌های کارگری خوزستان/ غمگین: شیوع مواد مخدر در محیط‌های کارگری نگران کننده است

 

 

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز