خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان اعلام کرد:

خدمت رسانی۱۵۶۰ نیروی هلال احمر برای اربعین در قالب برپایی ۲۷ درمانگاه در عراق

asdasd
کد خبر : ۸۱۱۴۰۰

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان گفت: ۱۵۶۰ نیروی درمانی و امدادی از سوی جمعیت هلال‌احمر برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی به عراق اعزام می شوند که ۱۲۰ نفر از آنها از خوزستان هستند.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر خوزستان، علی خدادادی در جلسه هیئت مدیره این نهاد با بیان این که فعالیت های هلال احمر در حوزه اربعین تخصصی و صرفا در حوزه امداد و نجات است، اظهار کرد: طرح ویژه خدمات اربعین از ۱۰ مهرماه آغاز و تا ۲۹ مهر به مدت ۲۰ روز ادامه دارد.

وی افزود: در شلمچه ۶ پست، در چذابه ۹ پست و در شوش هم یک پست امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خوزستان برای ایام اربعین برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی پیش بینی شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان با اشاره به پیش بینی استقرار دو قرارگاه در دو مرز شلمچه و چذابه و ۱۶ پایگاه در مسیر تردد زائران در اربعین امسال، گفت: ۴ پایگاه در ورودی استان در اندیمشک، هندیجان، اندیکا و بهبهان هستند و ستاد اصلی در حوزه معاونت امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خوزستان است.

خدادادی با بیان این که در قرارگاه شلمچه  هلال‌احمر۲۰ امدادگر و در خود مرز شلمچه ۲۴ امدادگر و در قرارگاه چذابه ۲۰ امدادگر حضور دارند، ادامه داد: در مسیرهای تردد زائران اربعین که به سمت مرز چذابه منتهی می شود هم ۳۶ امدادگر در ۶ پست آن پیش‌بینی شده است.

وی یادآور شد: در مجموع ۲۶۶ امدادگر، نجاتگر و پرسنل هلال‌احمر خوزستان در ایام اربعین حسینی به زایران اربعین حسینی خدمت می کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان از به کارگیری ۹ آمبولانس در چذابه و ۲ خودروی نجات در چذابه خبرداد و گفت: در شلمچه هم ۶ آمبولانس و دو بالگرد هم در دو مرز رسمی خوزستان با عراق مستقر می شوند.

خدادادی با بیان این که امسال در خارج کشور در نجف اشرف ۶ درمانگاه، در کربلای معلی ۷ درمانگاه و در مسیر نجف به کربلا ۷ درمانگاه هلال احمر فعالیت می کنند، افزود: در کاظمین ۴ درمانگاه، در حله ۲ درمانگاه و در سامرا هم ۱ درمانگاه جمعیت هلال‌احمر و در مجموع ۲۷ درمانگاه برپا می شود.

وی ضمن اشاره به اعزام ۱۵۶۰ نیروی درمانی و امدادی از سوی جمعیت هلال‌احمر در ایام اربعین حسینی به عراق  گفت: ۱۲۰ نفر از آنها از خوزستان هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان عنوان کرد: همچنین از طرف مرکز حرکت های جهادی و بشردوستانه جمعیت هلال‌احمر خوزستان یک درمانگاه در مرز چذابه برپا می شود.

خدادادی یادآور شد: امسال با توجه به حذف ویزا میان ایران و عراق و هزینه آن انتظار داریم استقبال بیشتری شود.

وی گفت: اربعین حسینی یک حرکت بزرگ فرهنگی است و ما به عنوان خادمان زائران اربعین خدمت می کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان ادامه داد: دو سال پیش در شورای فرهنگی جمعیت هلال‌احمر خوزستان پیشنهادی دادم که حرکت عظیم اربعین حسینی را مغتنم بشماریم و پویش ۱۰۰ هزار نفری جوانان اربعین حسینی را راه اندازی کنیم و از وجود آنها در ارائه خدمات امدادی و بشردوستانه استفاده شود و با دیدن آموزش های لازم توانمند و به واسطه حضور در اربعین حسینی در برابر آسیب های اجتماعی مصون شوند.

خدادادی بیان کرد: اربعین حرکت دیرینه فرهنگی است که الان نمود پیدا کرده و در حال بین المللی شدن است و به عنوان یک حرکت جهانی می‌تواند نقطه مشترکی میان ادیان الهی به دلیل ظلم ستیزی و مظلومیت امام حسین (ع) باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز