خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور:

شرایط در منطقه زلزله‌زده مسجد سلیمان عادی و تحت کنترل است

asdasd
کد خبر : ۷۸۳۲۵۵

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: شرایط در منطقه زلزله زده مسجد سلیمان عادی و تحت کنترل است و مردم با هوشیاری کامل در اماکن امن، چادرهای اسکان اضطراری و موقت یا کنار منازل خود حضور دارند و جای هیچگونه نگرانی نیست.

به‌گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، اسماعیل نجار اظهار کرد: طبق آخرین اطلاعات دریافتی از منطقه زلزله‌زده مسجد سلیمان در استان خوزستان، این زمین لرزه ۱۱۵ مصدوم در شهرستان‌های مسجد سلیمان، ایذه و باغملک داشته که ۱۱۱ مصدوم مربوط به مسجدسلیمان، سه نفر ایذه و یک نفر هم باغملک بوده است.

وی ادامه داد: متاسفانه در این زلزله یک نفر به دلیل عارضه قلبی ناشی از ترس جان خود را از دست داده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: از دیروز کارشناسان خبره سازمان مدیریت بحران به همراه سایر نیروهای عملیاتی و ویژه دخیل در امر مدیریت بحران و سوانح برای ارزیابی به منطقه زلزله زده اعزام شدند و رئیس‌جمهوری هم دستور داد که تمام امکانات استان خوزستان و شهرستان‌های آن برای کمک‌رسانی به مصدومان بسیج شوند و امکانات لازم در اختیار افرادی که منازلشان آسیب دیده، قرار گیرد.

نجار توضیح داد: طبق هماهنگی های انجام شده جمعیت هلال احمر هم موظف شد که امکانات لازم را برای اسکان اضطراری و موقت مردم زلزله زده با توجه به احتمال وقوع پس لرزه فراهم کند و نیروهای امدادی این چادرهای اسکان را در سالن‌های ورزشی نمره چهل، تختی، عفاف، خانه رزمی مسجدسلیمان و منطقه گلگیر برپا کردند.

گفتنی است، زمین لرزه‌ای به قدرت ۵.۷ درجه در امواج درونی زمین (ریشتر) صبح دوشنبه شهرستان مسجد سلیمان در استان خوزستان را لرزاند که در پی آن پس لرزه‌هایی در بسیاری از مناطق استان احساس شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز