خبرگزاری کار ایران

دبیر نظام صنفی کشاورزی امیدیه:

قول استاندار خوزستان برای کشت تابستانه در امیدیه و هندیجان هم عملی نشد

asdasd
کد خبر : ۷۸۳۰۵۶

دبیر نظام صنفی کشاورزی امیدیه با اشاره به وعده های استاندار خوزستان در خصوص کشت بدون محدودیت تابستانه در سال جاری، گفت: متاسفانه قول استاندار برای کشت تابستانه در امیدیه و هندیجان هم عملی نشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، امیر شریفات با اشاره به عدم تامین آب کشت تابستانه در حوزه رودخانه زهره اظهار داشت: در این خصوص شاهد عدم نظارت و کنترل در بالادست هستیم و عملا برداشت های غیرمجاز وجود دارد. مدیریت کلان استان در این خصوص اراده ای برای کنترل وضع موجود ندارد.

وی افزود: در حوزه هایی مانند بهبهان، سردشت زیدون، لنگیرات و حیدر کرار حدود 2000 هکتار کشت شده است که جزو کشت های پرآب بر مانند برنج هستند در حالی که کل حوزه زهره از حیدر کرار تا آخرین نقطه که هندیجان می باشد مصوب شده بود که 1200 هکتار کشت شود و قرار بود آب تخصیص داده شده بین تمام شهرستان های این مسیر تقسیم شود، ولی اکنون می بینیم که مدیریت درستی صورت نگرفته و 2000 هکتار در بالادست کشت شده و می گویند نمی توانیم به امیدیه و هندیجان آب بدهیم.

وی با اشاره به بی مهری صورت گرفته در حق کشاورزان امیدیه و هندیجان، گفت: کشاورزان این دو شهرستان حتی از حداقل های تامین آب هم محروم شده اند این در حالی است که کشاورزان امیدیه و هندیجان کشاورزان قانع و سختکوشی هستند و دنبال کشت پرآب بر مثل برنج نیستند و قصد داشتند در تابستان امسال محصولات کم آب بر کشت کنند. منطقی نیست در بالادست هر چه بخواهند بکارند، ولی کشاورزان امیدیه و هندیجان محروم از آب باشند. کشاورزان امیدیه و هندیجان هم مانند سایر کشاورزان باید خرج و مخارج زندگی خود را تامین کنند ولی امسال علیرغم اینکه استاندار اعلام کرد کشاورزان برای کاشت هر نوع محصولی آزاد هستند ولی می بینیم که این قول برای کشاورزان امیدیه و هندیجان عملی نشد.

دبیر نظام صنفی کشاورزی امیدیه بیان کرد: قریب به 10 سال است که کشاورزان امیدیه بدلیل محدودیت منابع آبی از کشت تابستانه محرومند و برای کشت زمستانه هم همواره با مشکلاتی روبرو هستند. سال گذشته استاندار در قالب مصوبه ستاد خشکسالی اعلام کرد که به کشاورزان محروم از کشت، معوض کشت می دهند ولی این وعده هم عملی نشد.

شریفات در بخشی دیگر عنوان کرد: حوزه زهره هیچ منبع تامین آبی ندارد و فقط از سد کوثر که بالادست رود زهره که آن هم فقط جهت تامین آب شرب چند استان است مقداری آب تحت عنوان آب شرب به پایین دست می رسد که به کشاورزان امیدیه و هندیجان هم نمی رسد.

وی در پایان از استاندار خوزستان خواست به وعده های خود در قبال کشاورزان پایبند باشد و این گونه کشاورزان را مورد بی مهری و بلاتکلیفی قرار ندهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز