خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان در جلسه ستاد ملی مقابله با ریزگردها مطرح کرد:

ضرورت تامین اعتبار برای بازسازی و احداث کانال های سیلاب بر/ جهاد نصر از زیر بار مسئولیت شانه خالی نکند

asdasd
کد خبر : ۷۸۰۵۲۹

استاندار خوزستان گفت: برای تامین اعتبار جهت احداث، بازسازی کانال های سیلاب بر نیاز به کمک داریم تا هم در مواقع سیلاب، جریان آب را کنترل کنیم هم کانون های ریزگرد را مرطوب سازی کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، غلامرضا شریعتی عصر امروز سه شنبه ۱۱ تیرماه در جلسه ستاد ملی مقابله با ریزگردها که با حضور عیسی کلانتری رییس سازمان محیط زیست کشور و طهماسبی رییس ستاد ملی مقابله با ریزگرد کشور و مسئولین استانی برگزار شد، اظهار کرد: از زمانیکه مدیریت و سیاست گذاری ریزگردها در اختیار سازمان محیط زیست کشور قرار گرفته است، هیچ اعتباری بدون مطالعه علمی تخصیص نمی یابد.

وی افزود: مرکز تحقیقات مراتع و جنگل های کشور ظرف چند سال اخیر مطالعات گسترده ای انجام داده و قول دادند ظرف یکماه اخیر نتایج را اعلام کنند که پس از بررسی، تکمیل شده و نقشه راه برای کار می شود تا بتوانیم با ارائه این مطالعات اعتبار لازم را دریافت کنیم.

شریعتی با اشاره به شرایط بحرانی ریزگردهای خوزستان در سال ۹۵، تصریح کرد: شدت گرد و غبار به حدی بود که به تاسیسات برق استان آسیب جدی وارد شد و بحران فراگیر شد و باید یک سری اقدامات ضربتی برای کنترل شرایط انجام می شد.

استاندار خوزستان با اشاره به اقدامات خوب دولت در خوزستان در جهت افزایش پایداری و تاب آوری در مقابل ریزگرد ها، خاطرنشان کرد: با اعتبار قابل ملاحظه ای سیستم برق استان بازسازی و به پایداری رسید که جزو خدمات بی نظیر دولت در خوزستان است و این روند ادامه دارد.

شریعتی افزود: تجهیز کردن بیمارستانها، پایداری سیستم آب و فاضلاب، تجهیز سیستم هواشناسی و فرودگاه اهواز همگی از اقدامات دولت در استان بوده است.

شریعتی گفت: یکی از اقدامات مهم در فرودگاه اهواز نصب دو سیستم آی ال اس است که اگر انجام شود، فرودگاه اهواز با ۲ سیستم اولین فرودگاه کشور خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۷۵ درصد سبزینگی در کانون های ریزگرد داریم که باید حفاظت شود، عنوان کرد: طرحی برای شورورزی شرکت توسعه نیشکر در کانون شماره ۱ ریزگرد داریم که براساس آن از محل مدیریت ساقه های نیشکر به سمت کشت های مقاوم برویم.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه برای تعمیر و تکمیل و احداث کانال های سیلاب بر نیاز به تامین اعتبار داریم، بیان کرد: پیش بینی شده است که سال پیش رو سال پر بارشی باشد و اگر این کانال ها ساماندهی شوند به کانال های ریزگرد منتهی شده و در مواقع سیلاب بخشی از آن را منتقل می کنند و در مواقع خشکسالی می توانند آب را به کانون های ریزگرد منتقل کرده و موجب رطوبت و سبزینگی خاک شوند.

وی ضمن تشکر از سازمان محیط زیست مبنی بر تاکید بر احقاق حق آبه تالاب ها، تاکید کرد: خیلی سریع باید دستگاه متولی کانال اصلی ریزگرد مشخص شود، البته این بار مسئولیت را از دوش جهاد نصر برای ادامه کانال و احداث کانال های فرعی جهت رساندن آب به تالاب شریفیه، کم نمی کند.

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز