خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد:

راه اندازی نخستین واحدهای پرورش ماهیان گرمابی در شهرستان رامهرمز

asdasd
کد خبر : ۷۷۸۸۷۲

رییس اداره شیلات رامهرمز از راه اندازی نخستین واحدهای پرورش ماهیان گرمابی درمزارع خرد دو منظوره ذخیره آب کشاورزی در استخرهای بتنی و خاکی رامهرمز خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، منصور ویسی اظهار کرد: بچه ماهیان این واحدهای پرورشی عمدتا از گونه ماهی کپور معمولی (وزن متوسط 30 گرم ) بوده که بصورت ترویجی و رایگان در اختیار بهره برداران قرار گرفت.

ویسی به اهمیت استفاده از پتانسیل های موجود ذخایر آبی خرد مجاور چاه های کشاورزی در شهرستان رامهرمز که بیش از ۷۰ درصد از آب های در دسترس صرف فعالیت های کشاورزی و دامپروری را شامل می شود اشاره کرد و گفت: با عملیاتی شدن و توسعه اینگونه طرح ها می توان شهرستان رامهرمز را به یکی از قطب های آبزی پروری استان خوزستان تبدیل کرد‌.

رئیس اداره شیلات رامهرمز خاطرنشان کرد: توسعه روش های بهره برداری دوست چند منظوره از آب علاوه بر افزایش راندمان آب، باعث افزایش تولید و تقویت بنیه اقتصادی بهره برداران و افزایش مصرف سرانه آبزیان خواهد شد.

 وی آمار کنونی رهاسازی بچه ماهیان بنی در پشت دریاچه سد جره را 450 هزار قطعه با وزن متوسط 2 گرم خواند و تصریح کرد: ظرفیت رهاسازی بچه ماهی در پشت دریاچه سد جره تا 2 میلیون قطعه  است که البته رهاسازی ها با توجه به موافقت های سازمان آب وبرق استان جهت اختصاص آب به مزارع پرورشی است.

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز