خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان مطرح کرد:

۱۵ خرداد زمان موعود برای آغاز کشت تابستانه در خوزستان/ ثبت ۸۱۱ پرونده خسارت کشاورزی در سامانه سجاد و عدم تخصیص بودجه

asdasd
کد خبر : ۷۶۵۰۵۷

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: همه امکانات و ماشین آلات بسیج شده اند تا اراضی کشاورزان برای کشت تابستانه در ۱۵ خرداد ماه سال جاری آماده شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، کیامرث حاجی زاده عصر یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه در جلسه قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده که به ریاست استاندار خوزستان و با حضور مهدی جمالی نژاد، معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و جمعی از مدیران کل استان برگزار شد، اظهار کرد: اولین سیلاب خوزستان در شهرستان مسجد سلیمان رخ داد که حدود ۶۰ خانوار آسیب دیدند.

 وی افزود: پس از آن در برخی روستاهای رامشیر، سد مخزنی آب گلم بهبهان، اندیکا، ایذه، دهدز، لالی، سیاه منصور دزفول، میان آب، رفیع، دشت آزادگان و حمیدیه شاهد حضور سیلاب در خوزستان بودیم.

حاجی زاده خاطرنشان کرد: استاندار خوزستان، شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و نیروهای مسلح تا هم اکنون درگیر مدیریت سیلاب در هر چهار مرحله پیش بینی، پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان عنوان کرد: قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده علیرغم وجود آب در اراضی زراعی استان، همزمان با کشور تشکیل شد.

حاجی زاده با اشاره به تشکیل جلسات کمیته های هفتگانه قرارگاه به طور مستمر و منظم، عنوان کرد: بازدیدهای میدانی و مستمر از سوی استاندار و اعضای کمیته در روستاهای مختلف مانند روستای مگران سه صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه به علت خشکسالی های گذشته و محدودیت کشتی که وجود داشته است و همچنین به زیرآب رفتن ۲۰۰ هزار هکتار از زمین های زراعی این زمینها باید هر چه سریعتر آماده می شد، گفت: براساس گزارشات رسیده و بازدید های میدانی در شهرستان های شوش، کارون، اهواز، حمیدیه، هویزه، شعیبیه شوشتر، و دشت آزادگان اغلب زمین ها از زیر آب خارج شده اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان با بیان اینکه تاکید استاندار خوزستان بر آماده سازی اراضی برای کشت تابستانه است، بیان کرد: حدود ۱۱۰ هزار هکتار از اراضی از آب خارج شده حدود ۸۰ هزار هکتار نیز  در حوزه حمیدیه و دشت آزادگان بطور کامل از آب خارج نشده اند؛ چراکه هنوز آب عبوری در دشتها بالا است و برای این منظور ماشین الات زیادی برای تخلیه آب از مزارع بسیج شده اند تا مزارع را برای ۱۵ خرداد ماه جهت کشت تابستانه آماده کنند.

حاجی زاده ادامه داد: تا کنون ۸۱۱ پرونده برای خسارت کشاورزی در سامانه سجاد ثبت شده، ولی اعتباری از سوی کشور تخصیص داده نشده است؛ همچنین بسته های مورد نیاز خانوارهای ثبت شده نیز در دست پیگیری است.

وی در پایان بیان کرد: تا کنون ۱۱ شهرستان، ۲۵۰ روستا، ۱۸ هزار و ۹۳۶ واحد مسکونی ارزیابی شده است که از این تعداد ۲ هزار و ۸۵۴ مورد نیاز به احداث و ۱۱ هزار و ۴۵۶ مورد نیاز به تعمیر دارد و ۶ هزار و ۶۶ مورد نیز برای لوازم خانگی ثبت شده است.

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز