خبرگزاری کار ایران

معاون فرماندار دشت آزادگان:

تخلیه آب آخرین روستاهای دشت آزادگان به پایان رسید

asdasd
کد خبر : ۷۶۴۶۵۰

معاون فرماندار دشت آزادگان گفت: روستاهای مچریه و ابو روفوش آخرین روستاها از شهرستان دشت آزادگان هستند که آب آنها تخلیه شد و اقدامات بعدی برای بهسازی این دو روستا از بین ۱۰ روستای زیرآب رفته این شهرستان شروع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، فردوس پناه اظهار داشت: در سیلاب فروردین ماه ۹۸، ۱۰ روستا زیرآب رفتند و امروز هر ۱۰ روستا از آب تخلیه و مراحل آهک پاشی و سمپاشی شروع خواهد شد و انتظار می رود، مهمترین مرحله که بازسازی و تعمیر منازل مسکونی است، بنیاد مسکن و شهرسازی بزودی وارد کارزار شود، زیرا با توجه به وعده ای که به مردم داده شده است باید این نهاد زودتر وارد کار می شد و بازسازی را شروع کند.

وی افزود: خسارت های کشاورزان نیز در حال برآورد است و برای اکثر زمین ها با همکاری کشاورزان و اداره جهاد و کشاورزی پرونده تشکیل شده است و کشاورزانی که برای اجاره، برق و آبیاری مقروض شده اند، امیدواریم سریعتر به مرحله پرداخت برسد.

فردوس پناه با اشاره به اینکه بیش از ۱۰ سیل بند و دو کانال بسمت زمین های کشاورزی باز هستند و آب همچنان در زمین های کشاورزی است‌، گفت: باید این آب از زمین های کشاورزی خارج گردد و سیل بندها بسته و زمین های کشاورزی از آب تخلیه شوند و یا بوسیله ایجاد کانال هایی این آب هدایت شود و یا با پمپاژ آب، این کار در اسرع وقت انجام شود.

معاون فرماندار دشت آزادگان ضمن برشمردن مهمترین محورها برای پیگیری مسئولین ادارات کل، عنوان کرد: خسارت های مسکن، زمین های کشاورزی آماده سازی برای کشت تابستانه و نیز بازگشایی راهها و ترمیم آنها، چهار محور اساسی شهرستان هستند که در بخش ترمیم جاده ها میتوان جاده چذابه و مسیر الله اکبر و جاده ده روستایی که زیرآب بودند را عنوان کرد و اقداماتی از سوی راهداری و راه و شهرسازی در حال انجام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز