خبرگزاری کار ایران

رئیس قوه قضاییه در خوزستان:

لزوم آسیب شناسی سیلاب خوزستان/ باید کرامت ایران در روابط خارجی حفظ شود

asdasd
کد خبر : ۷۵۲۷۱۸

رئیس قوه قضاییه در سفر به خوزستان، گفت: مراکز علمی باید مسئله قابل پیشگیری یا پیش بینی بودن سیلاب خوزستان را بررسی و آسیب شناسی کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز پنجشنبه ۲۹ فروردین ماه، در دیدار با اعضا شورای قضایی و قضات دادگستری ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد حضرت حجت بقیه الله، اظهار کرد: صمیمانه از تلاش تک تک همکاران در قوه قضائیه تقدیر و تشکر می کنم و به امداد گرانی که به سیل زدگان مدد می رسانند خسته نباشید می گویم.

وی افزود: باعث رنج ما است که هموطنان خود را که دچار حادثه شده اند ببینیم و باید بررسی شود که این مسئله قابل پیشگیری یا پیش بینی بوده است یا خیر؟

رئیسی با اشاره به اینکه مسئله مهم در حال حاضر امداد و نجات است، گفت: همه آحاد مردم نیروهای مسلح و مسئولان دولتی و نهاد های انقلابی، سپاه پاسداران و ارتش سرافراز جمهوری اسلامی ایران و بسیج در حال امداد هستند.

وی ضمن اظهار امیدواری از بازگشت مردم هر چه سریعتر به خانه و کاشانه خود، خاطرنشان کرد: باید خسارت ها بررسی شود و مراکز علمی آسیب شناسی سیلاب خوزستان را انجام دهند و مراکز قضایی نیز پیگیری های لازم را خواهند داشت.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر مدیریت آب و خاک بیان کرد: در این سفر ها انسجام، دلدادگی و صفا و صمیمیت و تلاش همه اقوام در کنار هم را شاهد بودیم.

رئیسی ادامه داد: امیدواریم خداوند آلام مردم حادثه دیده را کاهش دهد ما نیز در حد توان از مشکلات استان گره گشایی خواهیم کرد.

وی با تاکید به اینکه در دستگاه قضایی کرامت انسان باید حفظ شود، خاطرنشان کرد: ضمن حفظ کرامت همه اقشار، متهمین، محکومین، زندانیان و همه اقشار باید، نباید هیچ امری کرامت قاضی را خدشه دار کند.

رئیسی ادامه داد: قاضی باید خودش را موظف به اجرای قانون بداند و خودش را وامدار و بدهکار هیچ کسی نداند اگر همه مسئولان دستگاه قضایی و دیگر دستگاه‌های دولتی نسبت به این امر مهم رعایت کرامت ارباب رجوع توجه داشته باشد، مشکلی نخواهیم داشت.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه رعایت عدالت مسئله مهمی است، تصریح کرد: رعایت عدالت در دستگاه قضایی مورد توجه قرار می‌گیرد و هر کدام از متهمان نیز باید به اندازه جرم ارتکابی به میزانی که قانون اجازه داده مجازات شوند.

وی با اشاره به اینکه روابط ایران با دنیا باید براساس کرامت باشد، تاکید کرد: در همه روابط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایران با دنیا باید عزت و کرامت کشورمان حفظ شود.

رئیسی با اشاره به اینکه باطل در جریان هستی تداوم ندارد، ادامه داد: مشکلات برای مومنان در کنار تنگناها  وجود دارد، ولی قطعا آینده مردم ایران کاملا روشن است.

وی ادامه داد: مکتب انتظار به ما امید داشتن رایاد می دهد و اینکه بدانیم پیروزی و حق با ما است، ولی دشمن میخواهد یاس را در جوانان القا کند.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تحقق شعار "ما میتوانیم"  بیان کرد: در حوزه مبارزه با آسیب های اجتماعی و دیگر جرائم آمار بالایی داریم، ولی با وجود منابع و ظرفیت های خوب در کشور می توان این آمار را در حد چشمگیری کاهش داد.

رئیسی تاکید کرد: همه مدیران باید خود را نسبت به خوزستان مدیون دانسته و نسبت به خدمات رسانی به مردم ولایتمدار این استان اقدام کنند.

وی با اشاره به پیگیری مسائل رفاهی شورای قضائی و قضات دادگستری خوزستان، عنوان کرد: جاذبه های ماندگاری برای مردم و کارکنان حوزه قضائی در خوزستان را قطعا پیگیری می کنیم.

رئیسی با اشاره به اینکه برای حل مشکلات بین زوجین نباید به دنبال طلاق بود، گفت: قرآن کریم راهکار حل مشکلات خانوادگی را صلح و سازش و وساطت یک فرد عادل برای سازگاری بیشتر عنوان کرده؛ راهکار حل معضلات در حوزه خانواده را نمی توان در دادگاه جستجو کرد و باید در حوزه امور اجتماعی و فعالیت های پیشگیرانه به دنبال حل معضلات خانواده باشیم.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه شاید پرونده های قضائی عددی دارد، ولی بهترین نوع رسیدگی به انها رعایت کمیت و کیفیت است، افزود: دقت و سرعت در کار را در رسیدگی های قضائی مدنظر داریم و این شاخص ها هیچ کدام نباید فدای دیگری شود.

وی با اشاره به تخصصی کردن محاکم گفت: همه محاکم و قاضی ها باید در حوزه تخصصی خود فعال باشند؛ نیاز به بهره مندی از تخصص نیروهای متخصص در حوزه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی باید از سوی شورای قضائی و قضات دادگستری احساس شود.

رئیسی افزود: مدیران باید روحیه انقلابی و جهادی داشته باشند، تا بتوانند نسبت به خدمات رسانی به مردم اقدام کنند.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به برنامه‌ریزی برای ارتباط داشتن همه استان‌ها با بدنه قضایی کشور، اظهار کرد: برای جذب مشاوران قاضی زن نیز پیگیری های لازم انجام می‌شود تا به یک مشکل در استان تبدیل نشود.

وی با اشاره به لزوم ارتباط داشتن با جوانان صاحب نظر، دانشگاه های حقوق، وکالت، مرتبطین با قوه قضاییه و کارشناسان متخصص در حوزه قضا، بیان کرد: ارتباط داشتن با این افراد صاحب‌نظر اعتماد مردم به دستگاه قضایی را دو چندان می‌کند.

رئیسی در پایان یاد آور شد: این ارتباط در عین حال باید با اجتماعات مختلف در دست اقدام قرار بگیرد، چون اعتمادساز است و در عین حال اگر اشکالاتی در کار وجود داشته باشد، افراد متخصص آن را متذکر خواهند شد.

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز