خبرگزاری کار ایران

رئیس قوه قضائیه کشور عنوان کرد:

باید از سیل بهترین بهره را ببریم/ با اجرای قوانین الهی تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم

asdasd
کد خبر : ۷۵۲۶۳۴

رئیس قوه قضاییه کشور گفت: در صدد هستیم خاطره سال ۹۵ در ذهن مردم تکرار نشود و با پیگیری های انجام شده خسارت ها به زودی پرداخت گردد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه ۲۹ فروردین ماه، در همایش دیدار با خانواده معظم شهدا و عشایر و مسئولین استان خوزستان که در سالن امام خامنه ای مجتمع فرهنگی فجر برگزار شد، اظهار کرد: امروز در جمع خانواده ها، مردان و زنانی هستیم که خاطرات بسیاری از ایستادگی و رشادت، مقاومت و دفاع از ارزش های کشور دارند.

وی افزود: این استان یاد آور دوران دفاع مقدس، رشادت و شجاعت در برابر توطئه های دشمنان است مردمی و اقوام با بصیرت و هوشیار که از ارزش های انقلاب اسلامی پاسداری کردند.

رئیسی ادامه داد: در جلسات متعدد موضوع پرداخت خسارت سیل زدگان مطرح شده است؛ در صدد هستیم خاطره سال ۹۵ در ذهن مردم تکرار نشود و  با پیگیری های انجام شده خسارت ها به زودی پرداخت گردد.

رئیس قوه قضائیه بیان کرد: در کنار تلخی های سیل و مخاطراتی که برای زندگی و کسب و کار مردم بوجود آورد، زیبایی انسجام کمک و همیاری به مردم سیل زده به چشم می خورد.

وی ادامه داد: جوانان این مرز و بوم، ارتشیان، سپاهیان، بسیجیان، همه نیروهای دولتی و نهادهای مردمی و عشایر غیور نمایشی از همکاری و همدلی و جلوه های زیبایی در امداد و نجات را به تصویر کشیدند.

رئیس قوه قضائیه اظهار امیدواری کرد و گفت: امیدوارم بتوانیم  مرحله جبران خسارت ها را نیز به خوبی پشت سر بگذاریم و زمین های کشاورزی بازسازی شده و مردم به زندگی های عادی خود باز گردند.

رئیسی رعایت ضوابط اکوسیستم طبیعت را مهم دانست و گفت: آنچه مهم است مدیریت آب، خاک، هوا، فضا و محیط است که باید علاوه بر شناخت از این پدیده ها پیش بینی ها و پیشگیری های لازم از وقوع حوادث صورت بگیرد.

رئیسی با اشاره به اینکه مدیریت آب و خاک در استان قابل بررسی است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری نیز بر مدیریت پدیده های طبیعی تاکید دارند.

وی ضمن بیان اینکه نزولات آسمانی در همه جا منشاء برکات است، افزود: باید در جهت بهترین بهره برداری از سیل تلاش کرد و با اجرای قوانین الهی تهدید ها را به فرصت تبدیل کرد.

رئیس قوه قضائیه با اشاره یه اینکه روشفکری، هدایت جامعه به سمت فرهنگ غربی نیست، عنوان کرد: روشنفکر کسی است که نیاز جامعه را شناخته و رصد کند و  نفوذ دشمن و بدخواهان را هشدار دهد تا ارزش های دین حفظ شوند؛ شهدای ما این چنین خود را سپر بلا کردند.

وی در خصوص اینکه چرا دشمن با ایستادگی مردم و عشایر غیور خوزستان مخالف است، خاطرنشان کرد: چون خوزستان اجازه نخواهد داد دشمن حتی به یک وجب از این خاک و ارزش های الهی دست اندازی کند.

رئیسی در ادامه گفت: امروز مردم ما میدانند که در این کشور سرمایه های مادی و معنوی بسیاری دارد و این نیروی متراکم جوان که سرمایه عظیم کشور است، میتواند منشا بسیاری از برکات و گره گشایی ها در زندگی مردم باشد.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه سدها یکی از قوانین الهی برای جلوگیری از بروز سیل هستند، بیان کرد: همه مدیران باید دقت کنند تا راهکاری پیدا کرده که دوباره شاهد چنین حوادثی نباشیم و از برکات و نزولات آسمانی بهره مند شده و از آفات آن در امان باشیم.

وی در پایان گفت: در ابتدا باید کسانی که دغدغه آب و خاک و محیط زیست را دارند آسیب ها را شناخته و سپس در مسیر آسیب زدایی حرکت کنند و مردم را در جریان اقدامات خود قرار دهند، چرا که مردم بهترین اقدام کنندگان و گره گشایان هستند.

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز