خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در بازدید از مناطق سیل زده خوزستان:

بارندگی های پیش رو در خوزستان باید مدیریت شوند/ مأموریت مواکب مسیر نجف به کربلا جهت استقرار در محل های اسکان موقت

asdasd
کد خبر : ۷۴۸۹۹۴

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور که به خوزستان سفر کرده است، گفت: بارندگی های دیگر پیش رو در خوزستان باید مدیریت شوند تا بیش از این برای این استان مشکل ایجاد نشود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، اسماعیل نجار که امروز چهارشنبه ۲۱ فروردین ماه به منظور بررسی وضعیت سیلاب در خوزستان وارد این استان شد، در بدو ورود به استان اظهار داشت: دبی آب در منطقه ملاثانی تا 20 سانتی متر کاهش یافته است و این کاهش امشب به اهواز می رسد.

وی افزود: با توجه به وضعیت دبی ورودی و خروجی سدها و افزایش دبی کارون تا بیش از سه هزار و 200 مترمکعب برثانیه، احتمال آبگرفتگی در بعضی نقاط شهری نیز وجود داشت.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور بیان کرد: به رغم اینکه وزیر کشور خود به خوزستان آمد اما باز هم نگرانی احساس کردند، بنابراین امروز نیز من برای ادامه رسیدگی ها، به استان آمدم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت پایداری در استان وجود دارد، تصریح کرد: تاکنون اقدامات بسیاری به ویژه در حوزه کنترل خروجی سدها و استحکام بخشی دیوارهای ساحلی کرخه و کارون از ماه ها قبل صورت گرفته است که اگر این اقدامات انجام نمی شد با وضعیت بدتری در خوزستان رو به رو می شدیم.

نجار با اشاره به تخلیه روستاهای در معرض خطر و دستور تخلیه برخی شهرها توضیح داد: اسکان موقت مردم و رسیدگی به امور تغذیه ای و امدادی آن ها کار بسیار سنگینی است که در حال انجام است و در کنار آن موکب های مسیر نجف به کربلا نیز ماموریت یافتند در محل های اسکان موقت مستقر شوند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به این که تا پایان وضعیت موجود، اقدامات به صورت مستمر ادامه خواهد یافت گفت: سیل امکانات و ماشین آلات به استان گسیل شده و این روند همچنان ادامه دارد و امیدواریم بتوانیم با کمک هم آلام مردم را کم کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز