خبرگزاری کار ایران

رییس ستاد مدیریت بحران کشور خبر داد؛

بسیج تمام عوامل اجرایی کشوری و استانی برای امدادرسانی/ احتمال آبگرفتگی هویزه، سوسنگرد، حمیدیه و بستان/ امیدوار هستیم همراهی مردم بیشتر شود

asdasd
کد خبر : ۷۴۵۶۴۱

رییس ستاد مدیریت بحران کشور تاکید کرد: سیل در استان لرستان به ویژه در پلدختر بسیار خطرناک بود. ارتباط راه‌ها و ارتباطات تلفنی قطع شده بود و اوضاع را نمی دانستیم. امروز ارتباطات برقرار شده و نیروهای مسلح، اجرایی و امدادی از بامداد وارد منطقه شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسماعیل نجار درخصوص آخرین وضعیت سیل در استان لرستان گفت: سیل در استان لرستان به ویژه در پلدختر بسیار خطرناک بود. ارتباط راه‌ها و ارتباطات تلفنی قطع شده بود و اوضاع را نمی‌‌دانستیم. امروز ارتباطات برقرار شده و نیروهای مسلح، اجرایی و امدادی از بامداد وارد منطقه شده‌اند.  

وی ادامه داد: از روز گذشته ۲۰ فروند بالگرد آماده پرواز بودند که قرار بود بعد از بهتر شدن وضعیت جوی پروازها انجام شود. امدادرسانی نیز به سرعت در حال انجام است و امیدوار هستیم در تعداد جان‌باختگان افزایشی نداشته باشیم و بتوانیم به خوبی امدادرسانی را انجام دهیم.

معاون وزیر کشور افزود: رئیس جمعیت هلال احمر و سایر نیروهای امدادی در منطقه حضور دارند و امداد زیادی به منطقه گسیل شده است. همچنین از استان‌های معین این استان یعنی اصفهان و مرکزی تجهیزات زیادی ارسال شده است.

نجار با اعلام این خبر که وزیر کشور شب گذشته در بخشنامه‌ای از همه استان‌ها درخواست کردند نیازهای استان خوزستان و لرستان را تامین کنند، اظهار داشت: در کل کشور به ویژه کرمانشاه، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان تمام عوامل اجرایی کشوری و استانی برای امدادرسانی بسیج شده‌اند. 

وی با تاکید بر اینکه بعد از استان لرستان، استان خوزستان ممکن است نیاز به کمک داشته باشد،‌ تصریح کرد: ورودی به کرخه به بیش از هشت‌هزار مترمکعب در ثانیه رسیده است و خروجی هم مقدار مشخصی است و تقریبا این عبور به اندازه خروجی است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اضافه کرد: با توجه به اطلاعی که داریم خروجی باید تا سه هزار متر مکعب توسط وزارت نیرو افزایش پیدا کند. البته تمهیدات مانند علاج بخشی، ارتقای کیفی سیل بندها و سدها از سه ماه قبل سنجیده شده ولی ممکن است برخی روستاها و شهرها تخلیه شود که برخی هم تخلیه شده است اما احتمال آبگرفتگی هویزه، سوسنگرد، حمیدیه و بستان وجود دارد.

نجار با بیان اینکه تلاش ما این است که جان‌‌باخته‌ای نداشته باشیم و اگر خسارت مالی هم وجود داشته باشد، کمک می‌شود، خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم همراهی مردم که تا الان هم وجود داشته از امروز هم بیشتر شود.

وی یادآور شد: اخباری داشتیم که افرادی گرفتار شده‌اند که شایعه بوده و البته کسانی هم که گرفتار بودند رها شده‌اند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز