خبرگزاری کار ایران

تشکیل شورای سلامت در هندیجان/ تاکید معاون فرماندار بر تجهیز مدارس برای استقبال از مسافران نوروزی

asdasd
کد خبر : ۷۳۵۵۹۷

معاون فرماندار هندیجان گفت: استاندار خوزستان تأکید نموده است حمام و سرویس‌های بهداشتی مدارس در ایام نوروز باید به بهترین وضعیت باشد. مسئولان، مصوبات ستاد سفرهای نوروزی و شورای سلامت را به نحو احسن و سریع انجام دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر هندیجان، جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان هندیجان با حضور معاون فرماندار، رئیس شبکه بهداشت و درمان، مسئولان و خبرنگاران در سالن اجتماعات فرمانداری هندیجان برگزار شد.

بهنام خضعلی معاون فرماندار هندیجان در این جلسه اظهار داشت: برخی شکستگی‌های لوله آب در سطح شهر چهره مناسبی ندارد که باید دستگاه‌های مسئول قبل از ایام نوروز مرتفع کنند. سرویس‌های بهداشتی نمازخانه‌های، مدارس، پارک‌ها، محله‌ها، مراکز عمومی، جایگاه‌های سوخت مجهز شده و سرویس‌ها در این ایام روزانه نظافت شوند.

وی افزود: لکه‌ گیری و آسفالت خیابان‌ها، معابر، کوچه‌ها به نحوی انجام شود که رضایت مردم نیز جلب شده و مشکلات از نظر لکه‌ گیری مرتفع گردند. بحث سگ‌های ولگرد تکراری شده، انتظار داریم نهادهای مسئول در این راستا همکاری لازم را داشته تا جمعیت سگ‌های ولگرد کاهش یابد.

خضعلی گفت: برخی اماکن در هندیجان وجود دارند که آب های راکد را به صورت مصنوعی ایجاد کرده اند و آب باران نیستند، لازم است شهرداری با این موضوع قاطعانه برخورد کند.

احسان صفایی رئیس شبکه بهداشت و درمان هندیجان در این جلسه بیان کرد: آب های راکد در سطح شهر سبب شده پشه کوره ها و دیگر جانوران در آب ها کمین کرده و مشکلات زیادی برای شهروندان بوجود بیاورند.

وی افزود: متاسفانه هنوز جلسه ( SIP) جلسه کارگروه ایدز را در سطح شهرستان تشکیل نشده و در چند ماه گذشته جلسه ای اطلاع رسانی شد که هیچ کس حضور پیدا نکرد و اکنون در صدد هستیم هر چه سریعتر آن را برگزار کنیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان هندیجان گفت: کارگروه ایدز بسیار مهم است و از ملزومات این کارگروه می توان ترک کمپ اعتیاد را نام برد یکی از مقدمات کارگروه ایدز احداث مقر کمپ ترک اعتیاد است. اعضای شورای سلامت جزو کترگروه ایدز هستند.

در ادامه این نشست محسن شعبانی عضو شورای شهر هندیجان اظهار کرد: سگ‌های ولگرد ناقل بیماری خطرناکی هستند و باید جمعیت آن‌ها کاهش یابد. همچنین شایعاتی مبنی بر رها سازی سگ‌های ولگرد در حوزه استحفاظی هندیجان وجود دارد.

در پایان این جلسه نیز شفاعت کارشناس شبکه بهداشت و درمان هندیجان عنوان کرد: وضعیت نظافت سرویس‌های بهداشتی و محوطه پایانه مسافربری هندیجان مناسب نیست و لازم است سرویس‌ها مجهز و روزانه نظافت شوند.

انتهای پیام/
محمد مهدی صادقی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز