خبرگزاری کار ایران

مسئول ایمنی ترافیک اداره کل راهداری خوزستان:

تامین ایمنی جاده‌ها و وسایل نقلیه از دست ما خارج ‌شده/ مردم مراقب جان خود باشند

asdasd
کد خبر : ۷۳۴۰۹۹

با حضور مسئولان استان خوزستان و شهرستان هندیجان طرح ارتقای ایمنی تردد راکبین موتورسیکلت در جاده‌ها، راه‌های کشور و شهرها، در سالن خلیج ‌فارس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هندیجان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر هندیجان، این مراسم با حضور علی اسکندری مسئول ایمنی ترافیک اداره کل راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای استان خوزستان، سرهنگ دوم سعید حسنوند معاون عملیات پلیس راه استان خوزستان، معاون فرماندار هندیجان، مسئولان محلی و خبرنگاران برگزار شد.

علی اسکندری مسئول ایمنی ترافیک اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خوزستان در این مراسم اظهار داشت: در هندیجان راکبین موتورسیکلت زیادی وجود دارد که این آمار بالا، سبب افزایش حوادث گردیده است. شرایط استان خوزستان به شکلی است که تعداد موتور سواران زیاد باشد.

وی افزود: پزشکی قانونی اعلام کرده 65 درصد فوت‌ شدگانِ موتورسیکلت‌ها از ناحیه برخورد سر به زمین یا اشیاء دیگر بوده است که متأسفانه راکبین موتورسیکلت‌ها از کلاه ایمنی استفاده نمی‌کردند و اگر سرنشینان و موتورسواران کلاه ایمنی بر سر داشتند، کمتر دچار حادثه ناگوار ضربه سر می ‌شدند.

مسئول ایمنی ترافیک اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خوزستان بیان کرد: 25 درصد تلفات استان خوزستان راکبین موتورسیکلت‌ها هستند و استان خوزستان جزو استان‌های پیشرو در تلفات راکبین موتورسیکلت بوده به‌ طوری ‌که جزو 7 استان اول کشور است.

وی گفت: بیشترین کشته‌های موتورسواران در فصل بهار و ایام تعطیلات نوروزی است. چرا که جوانان و مردم ما اکثراً برای تفریح سوار موتور شده و به جاده‌ها می‌زنند که این مساله کشته‌ها و حوادث را افزایش می‌دهد. تردد روستاها به شهر و جاده‌های روستایی در کنار بزرگراه‌ها نیز از معضلات است.

اسکندری عنوان کرد: برای ایمنی موتور سواران چند نکته ضروری است که باید رعایت کنند: یکی اینکه چراغ روشنایی موتور سالم باشد، راهنماها استفاده شود، در هنگام حرکت تغییر جهت ناگهانی صورت ندهند، از حرکات مخاطره انگیز و نمایشی خود داری کنند، دور زدن‌های بی‌جهت، حرکت‌های بی‌محابا و خلاف جهت را انجام ندهند.

وی ادامه داد: تأمین ایمنی جاده‌ها، راه‌ها و وسایل نقلیه دیگر از دست ما خارج‌ شده است حداقل مردم و موتورسواران خودشان مراقب جان و سلامتی خود باشند. ایران صدوهشتادونهمین کشور جهان در تأمین امنیت جاده‌ها است و حوادث رانندگی عامل اول کشته‌های ما هستند. باید فرهنگ رانندگی اصلاح شود.

مسئول ایمنی ترافیک اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خوزستان تصریح کرد: از مسئولان و تریبون داران خواستاریم در هنگام سخنرانی و خطابه‌ها نکات ایمنی و حادثه ‌آفرین را متذکر شوند تا فرهنگ استفاده صحیح از موتورسیکلت در جامعه نهادینه شود.

گفتنی است، در پایان این مراسم به‌ صورت رایگان چند کلاه ایمنی به موتورسواران اهدا گردید.

تامین ایمنی جاده‌ها و وسایل نقلیه از دست ما خارج ‌شده/ مردم مراقب جان خود باشند

تامین ایمنی جاده‌ها و وسایل نقلیه از دست ما خارج ‌شده/ مردم مراقب جان خود باشند

انتهای پیام/
محمد مهدی صادقی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز