خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان:

وزارت نفت مسئولیت توسعه خوزستان را بر عهده بگیرد

asdasd
کد خبر : ۷۳۱۴۲۲

استاندار خوزستان با بیان اینکه وزارت نفت مسئولیت توسعه استان خوزستان را بر عهده بگیرد، گفت: در خوزستان روزانه بیش از 2 میلیون و 670 هزار بشکه نفت تولید می‌شود و با برنامه ریزی‌های دولت بنا است تا این میزان تولید نفت در 5 سال آینده به حدود 3 میلیون و 700 هزار بشکه در روز افزایش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی در پانزدهمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال خوزستان که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در خوزستان تعداد صنایع مادر، صنایع بزرگ و صنایع سرمایه بر قابل ملاحظه است اما این صنایع معادل با سرمایه گذاری‌های انجام گرفته اشتغال ایجاد نمی کنند.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری‌هایی که باید در حوزه‌های پایین دستی خوزستان انجام می‌گرفت، به علت جنگ و عزیمت تجار از این استان انجام نگرفت، افزود: خوزستان به دلیل قابلیت هایی که داشته، سرمایه گذاری‌های انجام گرفته در آن در حوزه صنایع مادر و بزرگ بوده است و این شرایط باعث شده تا استان خوزستان منشاء تولیدات مختلف در دیگر نقاط کشور شود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه مسایل زیست محیطی رغبت را برای سرمایه گذاری در استان کم کرده است، تصریح کرد: دولت تلاش و توجه ویژه‌ای به خوزستان داشته است تا بتوانیم عقب ماندگی‌ها را در بحث سرمایه گذاری در حوزه صنایع پایین دستی استان جبران کنیم. پروژه های مختلفی نیز در این زمینه در استان اجرایی و یا در حال اجرا است.

شریعتی گفت: در سطح حدود 600 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان شاهد آبیاری مدرن هستیم و بیش از یک میلیون و 100 هزار هکتار از اراضی کشاورزی در خوزستان تحت کشت آبی هستند و در این زمینه در تلاش هستیم تا از این ظرفیت به بهترین شکل بهره ببریم.

وی با اشاره به بحث خودکفایی در تولید شکر کشور و تکلیف کشت چغندر در استان خوزستان، بیان کرد: برای دستیابی به این هدف و رفتن به سمت خودکفایی در تولید شکر به احداث و سرمایه گذاری برای ایجاد حداقل 10 کارخانه قند 10 هزار تنی نیازمند هستیم. در این زمینه نیاز است تا زمینه برای این سرمایه گذاری‌های مورد نیاز استان فراهم شود.

شریعتی ضمن اشاره به اینکه زنجیره محصولات و تولیدات خوزستان باید تا محصول نهایی ادامه پیدا کند، عنوان کرد: خوزستان پس از عسلویه دومین تولید کننده محصولات پتروشیمی در کشور است و باید این تولیدات تا زنجیره نهایی در استان ادامه پیدا کنند و نباید محصولات تولید شده در همان مراحل ابتدایی از استان خارج و در مناطق دیگر اشتغال ایجاد کنند.

وی با اشاره به جایگاه خوزستان در بحث تولید نفت، گفت: در خوزستان روزانه بیش از 2 میلیون و 670 هزار بشکه نفت تولید می‌شود و با برنامه ریزی‌های دولت بنا است تا این میزان تولید نفت در 5 سال آینده به حدود 3 میلیون و 700 هزار بشکه در روز افزایش پیدا کند.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: پیشنهادی ارائه داده ایم تا وزارت نفت مسولیت توسعه استان خوزستان را بر عهده بگیرد زیرا اکنون علاوه بر مناطق شمالی و مرکزی استان، در مناطق جنوبی استان نیز مخازن نفتی کشف شده است. هرجا که به دنبال سرمایه گذاری در آن هستیم در حوزه مناطق نفتی قرار دارد و امکان واگذاری آن اراضی به سرمایه گذاران نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز