خبرگزاری کار ایران

در پی ورود سامانه بارشی به خوزستان اعلام شد؛

آماده باش تمامی دستگاه های اجرایی خوزستان/ هشدارِ وقوع آبگرفتگی معابر و مناطق در معرض خطر سیلاب

asdasd
کد خبر : ۷۲۸۱۱۴

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان ضمن تاکید بر آماده باش تمامی دستگاه های زیر مجموعه ستاد مدیریت بحران استان و فرمانداریها، به افراد ساکن در مناطق با احتمال وقوع سیلاب و صاعقه و تندباد و ریزش برف جهت رعایت نکات ایمنی مانند عدم تردد غیرضروری در مواقع شرایط نامساعد جوی و عدم اسکان، تردد، توقف، برپایی کمپ، چادر و چرا و تعلیف احشام در حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها، سواحل دریا، بندهای خاکی، کانالها،دره ها و مناطق مرتفع و پرخطر هشدار داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، کیامرث حاجی زاده در خصوص ورود سامانه بارشی از پنجشنبه ۲۵ بهمن ۹۷ روز جاری تا اواخر شنبه هفته آینده، اظهار داشت: طی این مدت افزایش ابر، رگبارباران، رعدوبرق، وزش باد قابل ملاحظه به همراه تندباد لحظه ای در استان مورد انتظار است که آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیلها را در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به پیش بینی بارش در ارتفاعات به صورت برف و مواج شدن شمال خلیج فارس طی این ایام، ادامه داد: در روز جمعه احتمال تاثیر گرد و غبار رقیق عراقی بر مناطقی از غرب و جنوب غرب استان وجود خواهد داشت و بیشترین حجم بارشها را روز شنبه در مناطق شمال، شمال شرقی و شرق استان در حوزه های آبریز کرخه، دز، کارون و مارون شاهد هستیم.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: با توجه به حجم بارشها به ویژه در حوزه های آبریز سدهای استان خوزستان، توصیه می شود نسبت به مدیریت خروجی سدهای استان در جهت کاهش خسارات احتمالی ، تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

وی با توصیه به شهروندان در حاشیه رودخانه ها و در مناطق در معرض خطر از آنها خواست از تردد غیر ضروری در مسیرهای کوهستانی و اسکان در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها و با توجه به اخطاریه های مکررو با توجه به فزایش آورد بالادست رودخانه های استان، افزایش حجم اکثر سدها در روزهای اخیر و در نتیجه افزایش دبی خروجی از سدهای خوددادری کنند.

حاجی زاده با اعلام آماده باش به تمامی فرمانداری ها، اعضای شورای مدیریت بحران استان و ابلاغ اطاریه به دستگاه های زیرمجموعه ستاد بحران، اعلام کرد: برقراری کشیک شبانه روزی و آماده‌باش نمودن کلیه دستگاه های مرتبط با مراکز درمانی، خدماتی، عملیاتی، اورژانس ۱۱۵، و بیمارستان‌های شهرستانها در این مدت آماده باش هستند.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان بر مسدودنمودن جاده های حادثه خیز استان در صورت نیاز با هماهنگی نیروهای نظامی،انتظامی ودستگاه های مرتبط شهرستان طبق ضوابط تاکید کرد و گفت: در طول این مدت به تمامی تاسیسات وتجهیزات دفع آبهای سطحی وفاضلاب اعلام آمادباش شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز