خبرگزاری کار ایران

دبیر کمیته علمی دومین سمینار مسئولیت های اجتماعی شرکت ها:

خوزستان گرفتار شلختگی در مسئولیت های اجتماعی است

asdasd
کد خبر : ۷۳۰۲۵۳

دبیر کمیته علمی دومین سمینار مسئولیت های اجتماعی شرکت ها گفت: در خوزستان شاهد بهم ریختگی و شلختگی در زمینه مسئولیت های اجتماعی هستیم، زیرا نقشه و سند راهبردی در زمینه هزینه کرد صنایع در این زمینه را نداریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، سید فضل الدین موسوی پیش از ظهر سه شنبه ۳۰ بهمن ماه، در نشست خبری دومین همایش مسئولیت اجتماعی شرکت ها در سالن جلسات امور اجتماعی استانداری خوزستان، اظهار کرد: صنایع بزرگی در خوزستان درآمد قابل توجهی دارند، ولی اقداماتی که در زمینه مسئولیت های اجتماعی انجام داده اند اثربخش و برای مردم ملموس نبوده است.

وی افزود: نسبت به درآمد استان، مناطق محروم زیادی داریم که این درآمد تاثیری در کاهش میزان محرومیت این مناطق نداشته و در داخل و  خارج از استان بدون برنامه و نقشه راه هزینه می شود.

موسوی در خصوص اینکه صنایع آلاینده آثار تخریبی زیادی بر محیط زیست خوزستان تحمیل کرده اند، تصریح کرد: خوزستان جور بی تفاوتی مدیران صنایع آلاینده را نسبت به مسئولیت های اجتماعی خود می کشد. در جهان و کشورهای پیشرفته هر کجا صنایع باشند بیکاری و آسیب های اجتماعی در آنجا کمتر است، اما این مسئله در خوزستان برعکس است و شاهد فقر، محرومیت، بیکاری و آسیب های اجتماعی ناشی از وجود صنایع آلاینده هستیم.

دبیر کمیته علمی دومین سمینار مسئولیت های اجتماعی شرکت ها خاطرنشان کرد: در خوزستان شاهد بهم ریختگی و شلختگی در زمینه مسئولیت اجتماعی هستیم، چون نقشه راه و سند راهبردی در زمینه هزینه کرد صنایع برای مسئولیت های اجتماعی نداریم.

وی با اشاره به اینکه مدیران وزارت نفت علاقه دارند اعتبارات و بودجه مسئولیت های اجتماعی را براساس سلیقه خود هزینه کنند، بیان‌کرد: خوشبختانه با پیگیری و تلاش های استاندار خوزستان مصوب شد که هزینه کرد اعتبارات باید در شورای برنامه ریزی استان مصوب شود.

موسوی ادامه داد: اگر در زمینه هزینه کرد اعتبارات هدفمند عمل شود و سند راهبردی و نقشه راه وجود داشته باشد، شاهد هزینه بودجه ها و اعتبارات مسئولیت های اجتماعی به صورت سلیقه ای و جزیره‌ای نبودیم.

دبیر کمیته علمی دومین سمینار مسئولیت های اجتماعی شرکت ها در پایان گفت: در حال حاضر به دنبال تدوین سند بالادستی راهبردی صنایع در استان هستیم تا به عنوان نقشه راه در سازمان امور اجتماعی وزارت کشور و شورای برنامه ریزی استان ملاک عمل قرار گیرد نهضتی را که در زمینه مسئولیت اجتماعی آغاز کردیم می خواهیم منجر به مطالبه گری شود.

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز