خبرگزاری کار ایران

برای اولین بار در اهواز؛

برپایی نخستین جشنواره شب‎های فرهنگی در اهواز/ شکوه فرهنگی اهواز طی دو هفته به نمایش درمی‎آید

asdasd
کد خبر : ۷۲۲۱۴۳

فرمانداری شهرستان اهواز با همکاری اداره میراث فرهنگی این شهرستان نخستین جشنواره شب‎های فرهنگی اهواز را طی دو هفته برگزار می‎کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا جلیلی‎نیا امروز چهارشنبه 10 بهمن‎ماه 97 اظهار داشت: با توجه به تأکید استاندار، فرماندار و مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان مبنی بر برگزاری شب‎های فرهنگی در استان و این که چنین رویدادی باعث ایجاد نشاط اجتماعی میان شهروندان می شود، شب‎های فرهنگی اهواز طی دو هفته در این شهرستان برپا خواهد شد.

وی با بیان این‎که رویداد شب‎های فرهنگی پیش از این در شهرهای دیگر استان از جمله شوشتر و دزفول برگزار شده بود، افزود: این رویداد برای نخستین بار قرار است در مرکز استان و در سطح وسیع‎تر و طولانی‎تر نسبت به رویدادهای مشابه  برگزارشده در شهرستان‎های دیگر، برگزار شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اهواز تصریح کرد: پیرو جلسات متعددی که در فرمانداری اهواز با حضور کریمی‎کیا مدیرکل امور اجتماعی استانداری، رضا کیانی مشاور فرهنگی استاندار و نیز معاون فرماندار برگزار شد، قرار بر این شد که شب‎های فرهنگی اهواز طی دو هفته جداگانه برپا شود که بر این اساس هفته اول این رویداد 22 تا 27 بهمن‎ماه جاری و هفته دوم آن نیز ار 7 تا 14 اسفندماه آینده در محل جاده ساحلی اهواز پشت کتابخانه مرکزی برگزار خواهد شد.

وی با تأکید بر این‎که اهواز تنها شهرستانی است که این رویداد را طی دو هفته برگزار می‎کند، افزود: قرار است برخی آیتم‎های این جشنواره ضمن این‎که در جای متمرکز برگزار می‎شود در برخی از شب‎ها نیز در چند منطقه کم‎برخوردار شهرستان اجرا شود تا همه مردم بتوانند از آن بهره‎مند شوند.

جلیلی‎نیا برپایی نمایشگاه صنایع دستی، ارائه غذاهای محلی و سنتی، رسم‎های آئینی، نمایش گروه‎های آئینی از اقوام مختلف، برپایی مضیف و سیاه‎چادرهای عربی و بختیاری نیز معرفی میراث ناملموس را از جمله مهمترین برنامه‎هایی عنوان کرد که طی این دوهفته اجرا خواهند شد و گفت: علاوه بر این، چاپ و پخش بروشورهای جاذبه‎های گردشگری و تاریخی اهواز، ایجاد ایستگاه گردشگری، اجرای موسیقی محلی اهواز و برگزاری تور اهوازگردی نیز در فهرست برنامه‎های این جشنواره گنجانده شده است.

وی ضمن بیان این‎که نخستین جشنواره شب‎های فرهنگی اهواز توسط امور اجتماعی استانداری خوزستان و با نظارت فرمانداری اهواز برگزار می‎شود، افزود: بنا بر تأکید فرماندار اهواز و مدیرکل میراث فرهنگی استان، اداره میراث فرهنگی اهواز نیز مشارکت کامل و مستقیم در برپایی این رویداد خواهد داشت و به همراه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان برنامه‎ریزی‎هایی برای این شب انجام داده‎اند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اهواز در پایان اظهار امیدواری کرد: با برپایی نخستین دوره این جشنواره، طی دو هفته نشاط کامل به مردم شهرستان اهواز تزریق شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز