خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم ایذه در مجلس شورای اسلامی:

تا آمایش سرزمینی صورت نگرفته، آب خوزستان را منتقل نکنید/ اصفهان آب شرب نیاز ندارد

asdasd
کد خبر : ۷۲۰۲۲۵

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به این نکته که اصفهان آب شرب نیاز ندارد و مصرف سرانه آن از کل کشور نیز بیشتر است، گفت: تا آمایش سرزمینی صورت نگرفته، اجازه ندهید انتقال آب بین حوزه ای که ۵۰ سال است در دنیا ممنوع شده، انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، هدایت الله خادمی در جلسه شورای اداری استان خوزستان که عصر امروز شنبه ۶ بهمن ماه در سالن شهید هاشمی استانداری با حضور مسئولین کشوری و استانی برگزار شد، اظهار کرد: نگران دشمنان خارجی نیستیم، اما آنچه که می‌تواند به ما ضربه بزند مدیریت بد ما و فساد اقتصادی است.

وی ضمن اشاره به این نکته که انتقال آب بین حوزه ای در دنیا ۵۰ سال پیش ممنوع شده است، افزود: اصل موضوع این روزهای ما انتقال آب خوزستان است لازم به ذکر است تا زمانی که آمایش سرزمینی در کشوری صورت نگیرد نباید دست به انتقال آب زد، ولی به این نکته در کشور ما اهمیت داده نمی شود و بدون آمایش سرزمینی تصمیم به انتقال آب می گیرند.

خادمی عنوان کرد: اینکه آب ملی است کاملا صحیح است، اما باید دید استانی که می خواهد آب را بگیرد مشکل دارد یا نه؟! یا می‌خواهد آب را برای ۲۰۰ سال آینده ذخیره کند؟!

 نماینده مردم ایذه و باغملک ادامه داد: اصفهانی ها می گویند آب را از زمان شیخ بهایی خریده‌ایم پاسخ آنها این است که اگر حق آبه زمان شیخ بهایی را می‌خواهید حق آبه کشتیرانی و قایق رانی کارون خوزستان را هم بدهید.

وی در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به این نکته که اصفهانی‌ها در پیگیری قوی‌تر و منسجم‌تر عمل کرده و در دولت نیز قدرت دارند، تصریح کرد: ما به شورای آب اعتقادی نداریم؛ چرا که ۴۰ سال است که این شورا در دست گروهی خاص قرار دارد که گاها نام مافیای آب نیز بر روی آنها می گذارند.

خادمی ضمن بیان این موضوع که اگر می‌خواهید آب کارون را انتقال دهید، چرا بر روی آن ۵ سد احداث کرده‌اید، عنوان کرد: امسال نیروگاه‌های برق به دلیل کمبود آب به جای ۹ هزار مگابایت، ۲ هزار مگابایت تولید کردند.

نماینده مردم ایذه و باغملک گفت: امسال محصول خرمای آبادان و خرمشهر در مقایسه با سال گذشته از نظر کمی ۴۵ درصد کاهش داشته و از نظر کیفی نیز افت قابل ملاحظه‌ای داشته است. وقتی آب کم باشد خلیج فارس آب شیرین را پس میزند و آب شور وارد زمین‌ها شده و باعث این مشکلات می شود.

وی ضمن اشاره به این نکته که برداشت آب از رودخانه‌ها مشکلات زیست محیطی به بار می‌آورد، خاطرنشان کرد: ما چون علم نداریم آنقدر آب برداشت می‌کنیم که مانند وضعیت حال حاضر ۶۵ درصد آب های زیرزمینی خود را از دست دهیم.

نماینده مردم ایذه و باغملک ضمن اشاره به این نکته که ما اکنون درایذه و باغملک آب شرب نداریم و با روزی ۱۵ ساعت قطعی آب مواجه هستیم، تاکید کرد: آنها که می گویند ما پیرو رهبری و طرفدار نظام هستیم نباید اختلاف ایجاد کنند، ما همه برادر هستیم و زیر یک پرچم زندگی می‌کنیم باید کمک کنیم تا آمایش سرزمینی صورت نگرفته انتقال آب بین حوزه ای انجام نشود. فقط بحث آب نیست این کار یک تهدید اکولوژی است.

وی ضمن بیان این نکته که اصفهان آب شرب نیاز ندارد، عنوان کرد: میانگین سرانه مصرف آب شرب در ایران ۱۸۰ لیتر است که در اصفهان به ۲۲۰ لیتر می رسد و فضای سبز کل کشور ۱۲ تا ۱۴ متر مربع است که اکنون اصفهان ۲۸/۵ متر مربع فضای سبز دارد و  درصدد رساندن آن به ۳۵ متر مربع است.

خادمی ضمن اشاره به اینکه اصفهانی‌ها با وجود کم آبی برنج می کارند گفت: فیلم کاشت برنج آنها موجود است و در جلسه شورای امنیت ملی با شلوغ کاری مانع نمایش آن شدند.

نماینده مردم ایذه و باغملک ضمن درخواست از مسئولین نظام به اجرای عدالت و عدم تبعیض، بیان کرد: ای کاش در دهه ۶۰ بودیم و ملی فکر می کردیم و به دنبال منافع حزبی و گروهی و شخصی نبودیم مسئولین ما بخشی فکر می کنند اگر معاون وزیری در دولت داشتیم بودجه ها به سمت ما می آمد.

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز