خبرگزاری کار ایران

برگزاری نشست سرکنسول عراق در اهواز با مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان

asdasd
کد خبر : ۷۱۲۸۸۴

نشست مشترک سرکنسول عراق در اهواز با مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان، در خصوص رسیدگی به امور اتباع عراقی پناهنده در خوزستان و همچنین تردد اتباع عراقی در این استان، برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، در این دیدار فیصل سهیل سرکنسول عراق در اهواز اظهار کرد: دو کشور عراق و ایران مشترکات فراوانی دارند و این اشتراکات باعث نزدیک تر شدن روابط دو کشور شده است. ما تلاش ها و زحمات جمهوری اسلامی ایران در امر استقرار عراق و جنگ با داعش را هیچ گاه از یاد نخواهیم برد.

وی افزود: با رهبری مقام معظم رهبری و حمایت های همه جانبه جمهوری اسلامی ایران گروهک تکفیری داعش را از کشور عراق خارج کردیم و دوباره امنیت به کشور عراق برگشت.

سرکنسول عراق ادامه داد: لازمه برقراری امنیت و رشد دو کشور حمایت و تقویت روابط است.

فیصل سهیل بیان کرد: استان خوزستان یک استان با اهمیت برای ما محسوب می شوند و ما در تلاش هستیم تا در امر تجارت، زیارت عتبات در دو کشور و تردد مردم دو کشور مراودات با استان خوزستان را بیش از پیش افزایش دهیم.

سرکنسول عراق در خوزستان، با تشکر از زحمات و تلاش های فراوان در جهت پذیرش پناهندگان در زمان جنگ و حکومت صدام بعثی و خدمات ارائه شده به آنان که تا کنون نیز ادامه دارد، یاد آور شد: اینکه پناهندگان جمهوری اسلامی ایران را برای سکونت و اقامت انتخاب کردند، بواسطه اسلامی بودن این کشور و داشتن مشترکات زیاد و رأفت اسلامی است.

وی تاکید کرد: این کنسولگری آمادگی لازم برای همکاری در جهت رفع مشکلات احتمالی و رسیدگی به امور اتباع عراقی در خوزستان را دارد.

همچنین در این دیدار، حمید سیلاوی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان ضمن تبیین خدمات جمهوری اسلامی ایران به پناهندگان، افزود: بیش از پنج هزار نفر از پناهندگان اتباع عراقی در خوزستان سکونت دارند و از تمامی امکانات لازم همانند سایر هموطنانمان استفاده می کنند.

وی گفت: تمام تلاش خود را جهت خدمات رسانی به اتباع عراقی مقیم استان خوزستان معمول نموده ایم به طوری که همه آنان در حال حاضر می توانند از خدمات آموزشی، بهداشت و درمان، اشتغال، آموزش فنی و حرفه ای، سواد آموزی، بیمه سلامت و سایر خدمات استفاده کنند.

سیلاوی ادامه داد: از همکاری دولت عراق جهت اعزام بیش از 148 هزار نفر از اتباع خارجی حدود 40 کشور جهان به مراسم اربعین حسینی (ع) که ازطریق مرزهای شلمچه، چذابه و مهران صورت پذیرفت کمال تشکر را داریم و خواستار استمرار و تقویت این همکاری در جهت حضور حداکثری اتباع کشورهای خارجی در عتبات مقدسه در طول سال هستیم.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان بیان کرد: معتقدیم تلاش و سازماندهی برای حضور مستمر اتباع خارجی جهت زیارت عتبات عالیات می تواند زمینه ساز بهبود روابط بین مسلمانان و کشور های اسلامی گردد.

در ادامه این دیدار، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان همکاری در زمینه های تایید گواهی های ولادت، فوت و سکونت پناهندگان عراقی، تسهیل تردد مزدوجین اتباع عراقی با اتباع ایرانی، رعایت قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران توسط اتباع عراقی مقیم و گردشگران و همچنین تشویق در جهت بازگشت داوطلبانه اتباع عراقی مقیم کشورمان را خواستار شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز