خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان؛

تشریح امدادرسانی جمعیت هلال احمر خوزستان به مناطق سیلابی/ امدادرسانی به 727 نفر آسیب دیده در شش شهرستان

asdasd
کد خبر : ۶۹۵۵۵۹

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان، امدادرسانی های عوامل امداد و نجات این جمعیت در شش شهرستان استان را در مناطق سیلابی تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، علی خدادادی اظهار کرد: از روز جمعه تا صبح امروز یکشنبه ۴ آذرماه، به ۱۵۲ خانوار آسیب دیده از سیل و بارندگی های شدید شامل ۷۲۷ نفر امدادرسانی شده است.

وی در تشریح حوادث رخ داده در استان گفت: پس از آبگرفتگی وسیع در سطح شهر، مناطق طالقانی، سرجونکی، کمپ خیرآباد، تانکی سفید، کوی غدیر، روستای حر از توابع آغاجاری، چهار تیم امداد و نجات (۱۸ نفر) و سه خودروی آمبولانس و پشتیبانی به این مناطق اعزام و به ۳۵ خانوار (۱۷۵ نفر) امدادرسانی شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان افزود: همچنین دو تیم امداد و نجات (۹ نفر) و دو خودروی آمبولانس و پشتیبانی به مناطق چاه ابوعلی، چم‌سیاه و شیرعلی بهبهان اعزام شد و امدادرسانی در این مناطق ادامه دارد.

خدادادی تصریح کرد: با توجه به در حال تخریب بودن سد خاکی رامشیر بر اثر بارندگی های شدید، چهار تیم امداد و نجات (۱۵ نفر) و چهار خودروی آمبولانس و پشتیبانی به روستاهای مجاور این سد اعزام شدند که کار تخلیه چهار روستای مجاور آن را انجام دهند.

وی ادامه داد: اسکان اضطراری در پایگاه امداد و نجات هلال احمر در مشراگه رامشیر و مدارس آن و توزیع اقلام امدادی و معیشتی بین اسکان یافتگان نیز در حال انجام است.

رئیس کارگروه امداد و نجات مدیریت بحران استان با اشاره به اعزام دو تیم امداد و نجات(۸ نفر) و دو خودروی آمبولانس و پشتیبانی به شوشتر، گفت: ۳۵ خانوار (۱۷۵ نفر) از عشایر مناطق دروازه، خرمن‌خاک و جاده کشت و صنعت شوشتر نیز از سیلاب متأثر شدند که امدادرسانی توسط این نیروها انجام شد.

خدادادی در خصوص سیلاب و آبگرفتگی در شهرستان هندیجان، بیان کرد: در مرحله اول، کیلومتر ۳۵ محور هندیجان - دیلم دچار آبگرفتگی شدید و مسدود شدن جاده شد که سه تیم امداد و نجات (۱۲ نفر) و دو خودروی آمبولانس و پشتیبانی اعزام کردیم؛ در این مرحله امدادرسانی به ۲۶ خودرو با ۱۰۴ سرنشین و امدادرسانی به سه مصدوم و انتقال به مرکز درمانی و رهاسازی پراید وانت واژگون شده در اثر سیلاب شدید هم انجام شد.

وی با اشاره به تخلیه ۲۵ منزل مسکونی از آب ناشی از بارندگی شدید در هندیجان، ادامه داد: در مرحله دوم مناطق شمالی و جنوبی سطح شهر، شهرک باهنر، شهرک رجائی، فرهودآباد نیز از سیلاب متأثر و چهار تیم امداد و نجات (۱۷ نفر) و چهار خودروی آمبولانس و پشتیبانی اعزام و به ۴۰ خانوار (۱۹۹ نفر) امدادرسانی شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان گفت: با اعزام دو تیم امداد و نجات(هشت نفر) و دو خودروی آمبولانس و پشتیبانی در بخش الوار گرمسیری، ۱۶ خانوار (۷۴ نفر) امدادرسانی و ۳۵ نفر اسکان اضطراری شدند.

خدادادی در پایان یادآور شد: تاکنون اقلام امدادی شامل 7 دستگاه چادر، ۲۷۵ تخته پتو، ۷۳ تخته موکت، ۲۹۵ کیلو پلاستیک پوششی، ۴۴ شعله والور، ۴۰ شعله فانوس، ۳۴۰ قوطی کنسرو، ۴۱۷ کیلو اقلام زیستی از قبیل حبوبات، برنج، قند و شکر، چای، روغن و نمک، ۱۲۵ گالن آب، ۹۳ قوطی پودر لباسشویی و ۱۰۶ قالب صابون در مناطق سیل زده توزیع شده است.

وی تصریح کرد: امدادرسانی در این مناطق ادامه دارد و نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان در سایر نقاط نیز آماده باش هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز