خبرگزاری کار ایران

جهانگیری تاکید کرد:

بخش خصوصی باید میدان دار اقتصاد کشور باشد/ فضای کسب و کار باید اصلاح شود

asdasd
کد خبر : ۶۹۱۴۹۶

معاون اول رئیس جمهور گفت: ما بخش خصوصی قوی، با انگیزه و جدی در کشور داریم بدین روی وظیفه ما و نهادهای مدنی این است که موانع را از سر راه بخش خصوصی برداریم تا فضای کسب و کار اصلاح شود. سیاست های دولت و قانون اساسی و سیاست های کلی اصل ۴۴ در راستای حمایت از بخش خصوصی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، عصر امروز سه شنبه ۲۲ آبان ماه، اسحاق جهانگیری در آیین بهره برداری از  فاز ۲ کارخانه گروه صنعتی نوین چوب که با حضور تنی چند از مسئولین کشوری و استانی انجام شد، اظهار کرد: انتظارات زیادی از بخش صنعت کشور وجود دارد.

وی افزود: از طرفی این انتظار وجود دارد که با افزایش تولید داخل بتوان نیاز جامعه را مرتفع کرد و از سوی دیگر، با افزایش کیفیت تولیدات در بازارهای بین المللی حضور پیدا کند؛ همچنین این انتظار نیز وجود دارد که با پویا بودن بنگاه های تولیدی ضمن سیانت از اشتغال موجود، برای فرزندان این مرز و بوم افزایش اشتغال زایی صورت بگیرد.

جهانگیری ضمن اشاره به این نکته که منابع انسانی و طبیعی زیادی در کشور وجود دارد، تصریح کرد: ما علاوه بر منابع طبیعی، معادن و موقعیت جغرافیایی استثنایی، نیروی انسانی تحصیل کرده ، جوان و پر انرژی داریم که قادر است با اتکا به سیاست های اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدات داخل، تحولات جدی ایجاد کرده و بر مشکلات موجود فائق آییم.

معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: باید سرمایه گذاری در کشور را توسعه بدهیم. ما کشوری با ظرفیت های استثنایی هستیم  هیچ کدام از کشور های منطقه قابل قیاس با ایران نیستند.

جهانگیری با اشاره به این نکته که میدانیم‌ بخش خصوصی مشکلاتی در صادرات و واردات دارد، اظهار کرد: امیدواریم بعد از آرامشی که تا چند ماه آینده بر اقتصاد کشور حاکم خواهد شد، قطعا با گفتگو و همکاری اتاق بازرگانی و تشکل های صنعتی و با کمک هم به این موانع رسیدگی می شود.

وی با بیان این مطلب که اقتصاد ما متکی بر نظام بانکی است بیان کرد: به عقیده بنده، نظام بانکی در حد وسع خودش در حال تلاش است ممکن است برخی انتظارات ما واقعی باشد؛ اماخارج از حد توان این نظام بانکی است باید برای تامین مالی راه کارهای جدیدی پیدا کنیم.

جهانگیری تاکید کرد: از صاحب نظران اقتصادی که برای تامین مالی منابع ریالی مورد نیاز بخش خصوصی، سرمایه گذاری و سرمایه در گردش، ایده و راهکار دارند استقبال میکنیم. ما به دنبال تجهیز بخش خصوصی هستیم.

معاون اول رئیس جمهور ضمن اشاره به اینکه دوره افتتاح طرح های دولتی با حضور مسئولان پایان پذیرفته اظهار کرد: از دیروز همه طرح هایی که در خوزستان افتتاح کردیم و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد، با بخش خصوصی بود. امید ما به مسیری است که بخش خصوصی برای اقتصاد کشور باز می کند.

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز