خبرگزاری کار ایران

صنعت چوب ایران مدرن می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۶۴۵۲۷

نمایشگاه و فروشگاه دائمی ماشین‌آلات و مواد اولیه صنعت چوب، از سوی شرکت نوین چوب در شهرک بهسازی چوب احمدآباد مستوفی افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، رئیس هیات‌مدیره نوین چوب با بیان این مطلب گفت: این شرکت نماینده‌ انحصاری بهترین برندهای حال حاضر صنعت چوب اروپا و آسیای شرقی در ایران است و سعی داریم با واردات به‌روزترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات و تکنولوژی‌ها، صنعت چوب ایران را مدرن کنیم. ‎رامین ناظم‌سلیمی با بیان اینکه صنعت چوب ایران طی٥٠سال گذشته از پیشرفت این صنعت در کشورهای دیگر نظیر ترکیه و ایتالیا فاصله گرفته، اظهار کرد: بازار ما در این مدت تحت‌تاثیر واردات از ترکیه و چین بوده و تولیدات داخلی از رقبا عقب ماندند. این درحالی است که در کنار نیروی متخصص و حرفه‌ای به ماشین‌آلات روز دنیا نیاز است تا بتوانیم از ظرفیت‌های بسیاری که در صنعت چوب کشور وجود دارد بهره‌مند شویم. سلیمی افزود: هدف ما در این نمایشگاه ارائه آخرین تکنولوژی روز صنعت چوب و معرفی آنها به نجاران و تولیدکنندگان است تا در کنار مواد اولیه مناسب بتوانند از دانش روز دنیا در این زمینه استفاده کنند. ‎رئیس هیات‌مدیره نوین چوب با بیان اینکه برای این نمایشگاه ماشین‌آلات صنعت چوب در خاورمیانه نمونه مشابهی سراغ ندارم، افزود: نجارها و فعالان صنعت چوب می‌توانند جای بازدید از نمایشگاه‌های خارجی با مراجعه به این نمایشگاه دائمی از پیشرفته‌ترین ماشین‌آلات این صنعت که از برترین برندهای اروپایی نظیر ایتالیا و آسیای شرقی نظیر کره‌جنوبی هستند، بازدید کنند.

‎سلیمی گردآوری برندهای برتر ماشین‌آلات صنعت چوب را در این نمایشگاه مورد توجه قرارداد و گفت: این رویداد می‌تواند برای به‌روزرسانی فرآیند دکوراسیون و مبلمان کشور بسیار تاثیرگذار باشد، زیرا وقتی نجارها و تولیدکنندگان مجهز به دستگاه‌های به روز دنیا باشند و از آموزش‌های لازم بهره‌مند شوند، بازدهی بهتری را در صنعت ارائه می‌کنند.

‎وی با اشاره به حجم بسیار اندک صادرات در صنعت چوب ایران اظهار کرد: به‌دلیل تفاوت کیفیتی که بین محصولات تولیدی ایران و کشوری نظیر ترکیه وجود دارد، همسایگان ما نظیر عراق و جمهوری آذربایجان ترجیح می‌دهند محصولات مورد نیاز خود را از ترکیه وارد کنند و ما با وجود پتانسیل‌های بسیار صادرات بسیار اندکی را در صنعت چوب شاهد هستیم.

‎سلیمی با اشاره به اینکه ماشین‌آلات و تجهیزات صنعت چوب بسیار تخصصی هستند، افزود: امیدواریم که با واردات ماشین‌آلات روز دنیا و استفاده از دانش روز دنیا صنعت چوب در ایران روند جدیدی را شاهد باشد. ‎وی با بیان اینکه میزان واردات در صنعت چوب ایران بسیار زیاد است، تاکید کرد: با وجود تعرفه گمرکی بسیار بالا، اما به‌دلیل تفاوت موجود در کیفیت کالا، واردات در بخش مبلمان و دکوراسیون ما بسیار زیاد است اما کم‌کم با ورود ماشین‌آلات مدرن می‌توان به سمت تولید باکیفیت و کم کردن واردات محصولات به کشور گام برداشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز