خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان گفت:

طرح پرورش ماهی در قفس، در راستای ایجاد رونق کسب و کار در کشور/ سیاست های سازمان آب و برق خوزستان با این طرح لجاجت است

کد خبر : ۶۸۳۰۰۱

استاندار خوزستان سیاست های سازمان آب و برق خوزستان برای اجرای طرح های پرورش ماهی در قفس را نوعی لجاجت خواند و گفت: این سازمان یک دستگاه دولتی است و باید در چارچوب برنامه های دولت حرکت کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی در نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی که در سالن شهید رجایی استانداری خوزستان برگزار شد، افزود: پرورش ماهی در قفس عنوان طرحی است که در استانهای مستعدی از جمله بوشهر، لرستان، چهارمحال و بختیاری و ... اجرا شده اما سازمان آب و برق برای اجرای آن در خوزستان همکاری نکرده است.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان عنوان کرد: این طرح در راستای ایجاد رونق کسب و کار در کشور برنامه ریزی شده و به عنوان یکی از برنامه های اقتصاد مقاومتی محسوب می شود.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان سازمان آب و برق استان برای همکاری در راه اندازی این طرح اشتغالزا لجاجت می کنند، یادآور شد: این سازمان یک دستگاه دولتی است و باید در چارچوب برنامه های دولت حرکت کند.

استاندار خوزستان افزود: مقاومت های آب و برق در این زمینه این احساس را به وجود آورده که این سازمان یک دستگاه مستقل است و بهانه ها مبنی بر اینکه این طرح به سلامت آب آسیب می زند خارج از اختیارات مسئولان این سازمان در خوزستان است.

وی با تاکید بر اینکه در این خصوص رفتارها باید علمی باشند و از اقدامات سلیقه ای پرهیز کرد، گفت: کارشناسان حوزه شیلات و سلامت آب، حوزه آبی سد مارون را که هیچگونه مصرف شرب برای مردم ندارد را به عنوان محل اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در نظر گرفته اند اما علیرغم دستورات مکرر شاهد مقاومت آب و برق هستیم.

رئیس شورای برنامه ریزی استان با انتقاد مجدد از سازمان آب و برق استان، یادآور شد: پرورش ماهی در قفس باید با رعایت اصول بهداشتی و زیست محیطی در حوزه مارون اجرا شود تا کسب و کار در حوزه شیلات رونق یابد و به فرصت های جدید شغلی در استان منجر شود.

*اتاق بازرگانی در جهت رفع دغدغه گام بردارد

استاندار خوزستان در بخش دیگری از این نشست با تاکید بر اینکه اتاق بازرگانی اهواز باید در رفع دغدغه های بخش خصوصی گام بردارد، گفت: در همین راستا پیشنهاد می شود برای بررسی عمیق تر مسائل این اتاق یک واحد پژوهشی را ایجاد کند.

شریعتی خاطرنشان کرد: جلسات شورای گفت وگو باید در جهت توسعه استان و ایجاد فرصت های شغلی باشد و در این زمینه همه دستگاه ها مرتبط باید همکاری کنند.

*شرکت مناطق نفتخیز جنوب بازهم بهانه آورد

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان در پاسخ به نماینده شرکت مناطق نفتخیز جنوب مبنی بر نبود اعتبارات لازم برای پرداخت مطالبات سازندگان تجهیزات نفتی و عدم بیان برخی دلایل به بهانه مصلحت های اداری، گفت: شرکت های وابسته به وزارت نفت بیش از یک سال واحدهای صنعتی و تولیدی استان را با چالش های متعدد رو به رو کرده اند.

یداله مهرعلیزاده یادآور شد: این شرایط بخشی از سازندگان تجهیزات و پیمانکاران نفتی را به ورشکستگی کشانده است.

وی یادآور شد: وزارت نفت باید در این خصوص پاسخگو باشد و از آنجایی که این واحدهای صنعتی به نفت خدمات ارائه کرده اند لازم است مطالبات آنها پرداخت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز