خبرگزاری کار ایران

کیامرث حاجی زاده:

در بحث پیش بینی هوا مشکل داریم/ مهمترین مسئله برای ما سلامتی جان مردم است

asdasd
کد خبر : ۶۸۲۸۰۶

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان گفت: در مصوبه ای که وجود دارد سازمان هواشناسی ۷۲ ساعت قبل از بروز مسائل جوی باید اطلاع رسانی کند که متاسفانه به دلیل دستگاه هایی که مشکل دارند و یا کارشناسان حرفه ای نیستند صورت نمی گیرد. امیدواریم با تزریق اعتبار خوبی که از محل ریزگردها تامین شده است مشکل مرتفع گردد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، کیامرث حاجی زاده در جلسه کارگروه تخصصی حمل و نقل، شریان های حیاتی، بلایای جوی و طوفان استان خوزستان که ظهر امروز شنبه ۲۸ مهرماه در اداره کل مدیریت بحران استان برگزار شد، اظهار کرد: آنچه برای ما اهمیت دارد، سلامت جان انسانهاست.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان عنوان کرد: این کارگروه از آنجا که با مسائل مربوط به جان و سلامتی افراد جامعه ارتباط دارد بسیار مهم است.

وی تاکید کرد: بررسی نقاط حادثه خیز باید در الویت قرار بگیرد. طبق قانون مصوب شد که ۵ درصد اعتبارات تملکداری و عمرانی دستگاه ها، باید برای رفع بحران استفاده شود. از این ۵ درصد استفاده کنید و نقایص را در موارد مختلف برطرف نمایید.

حاجی زاده افزود: حضور مدیران کل در این جلسات برای بحث های کارشناسی و ارائه راهکار و پیشگیری بسیار مهم است؛ چرا که کار مدیریت بحران پیش بینی و پیشگیری است.

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به نقاط کور مخابراتی در استان، گفت: درست است که اعتبارات ما اجازه نمی دهد برخی جاده ها را درست کنیم؛ ولی باید چند نکته مهم در حوادث جاده ای را مد نظر داشته باشیم.

وی ادامه داد: اگر نمی توانیم‌ جاده ها را درست کنیم، حداقل نقایص نقاط حادثه خیز، نصب علایم هشدار دهنده کافی و وضعیت ارتباط دهی مناسب برای اعلام امداد و کمک رسانی و مراکز اورژانس در آن جاده ها را فراهم‌ نماییم.

حاجی زاده تاکید کرد: باید در رفع این نقایص بکوشیم. راه های  روستایی و عشایری ما اصلا شرایط خوبی ندارند و لازم است علائم هشدار دهنده بیشتری در نقاط حادثه خیز نصب شود.

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان در خصوص  فرودگاه اهواز، گفت: ضمن تشکر از اقدامات شما، مخزن سوخت و باند پرواز استاندارد نیست و برای چراغ های فرودگاه نیز  باید فکر اساسی کرد.

وی ضمن گلایه از مدیران شرکت خطوط لوله مخابرات و نفت استان خوزستان و اصفهان که شمال و شمال شرق استان را پوشش می دهند، اظهار کرد: از آنها خواستیم در مسیر، چند پایگاه اطفاء حریق راه اندازی کنند و یا اینکه حریم لوله های سوخت را ایمن نمایند؛ ولی توجه نکرده و به تعهداتشان عمل نمی کنند.

حاجی زاده افزود: هر اتفاقی که در این مسیر بیفتد مسئولیت و خسارت آن به عهده این شرکت هاست.

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان بیان کرد: درست است که شرکت های حمل و نقل سوخت باید ایمنی ۱۰۰ درصد وسیله حمل سوخت را تا مقصد تضمین کنند، ولی در کنار آنها شرکت های پخش فرآورده ها و حمل و نقل و شهرداری ها نیز در مسیر باید به هم کمک کنند.

وی در خصوص تعطیلی های اخیر به علت پیش بینی وضع هوا تشریح کرد: ملاک برای ما پیش بینی هواشناسی و اعلام میزان ذرات معلق در هوا توسط سازمان محیط زیست است، که هیچکدام به درستی انجام نمی شود؛ البته طبق فرمایشات سبزه واری، مدیرکل هواشناسی استان خوزستان، جریان های همرفتی در هیچ جای دنیا قابل پیش بینی نیست.

حاجی زاده ادامه داد: درست است که سلامتی مردم‌ مهمترین مسئله برای ما است؛ ولی عوارض تعطیلی ها بر آموزش، اقتصاد و ... نیز باید دیده شود.

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان در خصوص تعطیلی روز دوشنبه هفته گذشته عنوان کرد: این گرد و غبار موقتی بود و در ساعت اولیه صبح برطرف شد و از ساعت ۸ صبح به بعد با بارش باران این اتفاق افتاد.اینجا مدارس نیز باید همکاری کنند و آمادگی داشته باشند، اگر شب، گرد و خاک شد برای صبح مدارس را شستشو داده و آماده کنند.

وی افزود: برای امروز شنبه نیز پیش بینی تند باد لحظه ای شده بود ولی سرعت، زمان و مکان، مشخص نشده بود که با مشورت با استاندار خوزستان بر تعطیلی گروه های حساس تصمیم گیری شد.

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز