خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان تاکید کرد:

لزوم بهبود استانداردهای راه‌های شریانی خوزستان

asdasd
کد خبر : ۶۶۱۱۵۶

استاندار خوزستان گفت: استانداردهای راه‌های شریانی خوزستان باید بهبود یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی در جلسه شورای ترافیک خوزستان که امروز (چهارم شهریورماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، در خصوص ساماندهی موتورسواران اظهار کرد: باید از طریق پلیس راهور و پلیس راه اقداماتی برای نظم‌بخشی به استفاده از موتورسیکلت انجام شود. برگزاری دوره‌های آموزشی با اعمال مشوق‌ها و مسائل بازدارنده نیز باید در این زمینه اجرا شود.

وی افزود: در خصوص ساماندهی پارکینگ‌ های سطح شهر اهواز، اگر سرمایه‌دار برای این پارکینگ‌ها وجود دارد، باید به کارها سرعت بخشیده شود. مسئولان باید کاری را که فکر می‌کنند درست است، انجام دهند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: حدود دو سال است که قرار است طرح پارک‌بان در شهر اهواز اجرایی شود، اما هر بار اجرای آن به تأخیر افتاده است. این ناکارآمدی شهردار در این مسائل را می‌رساند. قرار است تا ابتدای مهرماه این طرح به صورت آزمایشی اجرا شود. اواسط اسفند نیز برای تمام اهواز اجرا خواهد شد تا در تعطیلات نوروز، مهمان‌های نوروزی نیز از آن استفاده کنند.

شریعتی با اشاره به وضعیت نقاط حادثه‌خیز در محورهای خوزستان خاطرنشان کرد: سال گذشته بیشترین کاهش را در تلفات در تصادفات داشتیم. اما امروز دوستان در پلیس راه و پلیس راهور نگران هستند؛ چرا که نقاط حادثه‌خیزی در استان وجود دارد و به سختی توانسته اند این آمار را مانند سال گذشته نگه دارند.

وی تأکید کرد: دستور کار جلسات ما باید به صورت فرآیندی باشد. تا به یک محصول منجر شود. نباید جسته گریخته تصمیماتی بگیریم. بلکه باید تصمیمات ما در کمیسیون منجر به یک نتیجه شود. امیدوارم با تلاش و تفاهمی که بین راهداری و ما صورت گرفته است، استاندارد و شرایط حمل و نقل و تردد در استان خوزستان بهبود یابد.

استاندار خوزستان ادامه داد: راه‌ها و جاده‌های خوزستان باید اصلاح شوند. به طور مثال جاده اهواز – مسجدسلیمان بسیار خطرناک است و عبور و مرور مردم در این مسیر با مشکلاتی مواجه است. سال آینده نیز پتروشیمی مسجدسلیمان مورد بهره برداری قرار می‌گیرد و محصولات این پتروشیمی یعنی روزی سه هزار تن (حدود150 تریلر) باید از این جاده صادر شود.

شریعتی بیان کرد: جاده اهواز – بهبهان نیز جاده‌ای با ترافیک بالا است. باید استانداردهای راه‌ های شریانی خوزستان حتما بهبود یابد. این جاده‌ها مسیرهایی هستند که کل کشور تحت‌الشعاع آنها هستند. نباید شرایط به گونه‌ای باشد که تردد مردم در استان خوزستان نسبت به تردد آنها در خارج از استان با مخاطرات بیشتری همراه باشد. در حال حاضر خوزستان از نظر حمل بار در جاده‌ها رتبه اول کشور، از نظر جابجایی مسافر رتبه سوم، و از نظر استانداردهای جاده رتبه ششم کشور را در اختیار دارد.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته با کمبود اورژانس جاده‌ای و پایگاه امداد و نجات مواجه بودیم. در حال حاضر شش پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در استان خوزستان در حال ساخت است. در سال 97، 10 اورژانس جاده‌ای و چهار پایگاه امداد و نجات در خوزستان ایجاد خواهد شد تا طی یک پروژه سه یا چهار ساله کمبودهای استان در این زمینه برطرف شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز