خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان:

دستگاه‌های اجرایی صرفه‌جویی در هزینه‌های جاری را در اولویت قرار دهند

asdasd
کد خبر : ۶۶۰۶۵۰

استاندار خوزستان با اشاره به شرایط سخت دولت و کشور گفت: در شرایط کنونی مدیران باید صرفه‌جویی در هزینه‌ های جاری را در اولویت کار خود قرار داده و به خصوص امسال از هزینه‌ های زائد جلوگیری کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی در جشنواره شهید رجایی که امروز شنبه (سوم شهریورماه) به مناسبت هفته دولت و تجلیل از دستگاه‌ های اجرایی نمونه در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: سیستم ارزیابی و پایش عملکرد دستگاه‌ها باید در سازمان‌ها مدنظر قرار گیرد و یکی از ملاک‌های عمل ما باشد.

وی افزود: عملکرد افراد و سازمان‌ هایی که مطابق با چارت سازمانی خود به مردم خدمت می‌کنند، باید برای ارتقای سازمانی مدنظر قرار گیرد. با این روش هم ساختار سازمانی و هم نظام بهره‌وری بهبود می‌یابند و هم شرایطی ایجاد می‌شود که کارمندان ترغیب شوند در حوزه چارت سازمانی عملکرد مناسبی داشته باشند نه اینکه این مسائل را کنار بگذارند و مسائلی که در ارتقای شاخص‌های کشور نقش زیادی ندارند را مدنظر قرار دهند.

استاندار خوزستان ادامه داد: این مسأله باید یکی از ملاک‌های اصلی برای ارزیابی کارمندان و کارشناسان باشد. در شرایط فعلی، کشور در شرایط سختی قرار دارد و دشمنان اراده محکمی علیه ما دارند. این مسأله می‌طلبد که ما نیز خود را برای مقابله با آنان آماده کنیم اما آنچه که در سیستم اداری و سازمانی می‌بینیم، این احساس را به ما نمی‌دهد.

شریعتی تصریح کرد: شرایط دولت، شرایط سختی است اما اگر همه با هم باشیم می‌توانیم این گردنه سخت را نیز سپری کنیم. همانگونه که این انقلاب، مردمی‌ترین انقلاب بوده است، باید همچنان مردمی باقی بماند. مردم نباید میان خود و سازمان‌ها و مسئولان احساس جدایی کنند. مسئولان باید در رفتار، عملکرد، پاسخگویی و نبودن فاصله بین مسئولان و مردم این مسأله را مدنظر قرار دهند.

وی تأکید کرد: در شرایط سخت کنونی، اگر به مردم بگوییم شرایط ما سخت است، اما همچنان به شیوه گذشته عمل کنیم و ریخت و پاش‌ها، همایش‌ها و ... همچنان ادامه داشته باشند، از نظر روانی می‌تواند تأثیر منفی بر مردم بگذارد. شاید این هزینه‌ها، رقم زیادی از بودجه ما را شامل نشود اما تأثیر روانی آن بر مردم بسیار زیاد است.

استاندار خوزستان گفت: از مدیران می‌خواهم این مساله را مدنظر قرار دهند و صرفه‌جویی در هزینه‌های جاری را در اولویت کار خود قرار داده و به خصوص امسال از هزینه‌های زائد جلوگیری کرده و اجازه ندهند چنین کارهایی انجام شود. بسیاری از مردم عملکرد دولت را در این مسائل می‌بینند و با این ریخت و پاش‌ها ممکن است عملکرد خوب دولت از ذهن آن‌ها محو شود.

شریعتی افزود: مردم باید این همراهی را ببینند. اگر این احساس فاصله کمتر و کمتر شود، مقاومت و ایستادگی مردم بیشتر و بیشتر خواهد شد. همه باید در کنار هم باشیم تا یکی پس از دیگری حیله‌ها و مکرهای دشمن را دفع کنیم.

در پایان این مراسم نیز از دستگاه‌ های اجرایی و کارمندان برتر و فرماندار برتر استان خوزستان تجلیل شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز