خبرگزاری کار ایران

ظهر امروز با حضور عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی ؛

همایش "نقش وکلا در فرآیند قانون گذاری"، در اهواز برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۶۵۱۶۷۵

ظهر امروز ۱۱ مرداد ماه، همایش "نقش وکلا در فرایند قانون گذاری" با حضور مجید ناصری نژاد، نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین و مدعوین، در محل آمفی تاتر مجتمع کانون وکلای اهواز، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، نوال نزاری، رئیس کانون وکلای دادگستری استان خوزستان، ضمن قدردانی از حضور ناصری نژاد، نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ما از مجلس و علی الخصوص کمیسیون حقوقی قضایی مجلس می خواهیم برای تنظیم لوایح مربوط به وکالت، از خود وکلا استفاده کنند، چرا که  هیچ کس به اندازه خود وکلا، تخصص و کارشناسی لازم در تنظیم لوایح مربوطه را ندارد.

وی در مورد لایحه کزایی آموزش و پذیرش وکالت که کانون ها را گرفتار کرده است، افزود: حتی تا کنون، کانون وکلای مرکز نیز نتوانسته اند برای ارائه انتقادات و ایرادات مربوط به این لایحه، تمام اعضای هیات مدیره را در کمیسیون حقوقی قضایی مجلس، حاضر کند. باید بتوانیم از طریق رایزنی با نمایندگانی مانند ناصری نژاد، پیشنهادات و انتقادات خود را به سمع و نظر مجلس شورای اسلامی برسانیم.

در ادامه این همایش، مجید ناصری نژاد، اذعان کرد: در حال حاضر با بحران های عدیده ای در کشور مواجه هستیم که یک مجموعه خاص توان حل آن ها را ندارد، نیاز به یک قیام عمومی در سطح نخبگان و فرهیختگان و مخصوصا حقوقدانان برجسته داریم.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی افزود: تنها مرکزی که می تواند مشکلات کشور را درست و اصولی و مستمر حل بکند، مجلس است ولی متاسفانه مجمع نمایندگان خوزستان با ۱۸ عضو، بصورت متحد و کلان عمل نکرده و بصورت فردی  اقدام می کنند. برای حل مشکلات استان نیاز به اتحاد این مجمع  و تصمیم گیری های کلان داریم.

ناصری نژاد در ادامه بیان کرد: یکی از کمیسیون های مهم مجلس، کمیسیون انرژی است که من در آن عضو بودم، اما به دلیل نیاز کشور به قانون صحیح و قابل اجرا، آن را ترک کردم و به کمیسیون حقوقی و قضایی آمدم. اکنون در بحث قانون و تعارض آن ها و قوانین متعدد و قابل فهم دچار سردرگمی هستیم. در این حوزه، درست عمل نکردیم. بعضی قوانین به شدت تصویب می شوند ولی متاسفانه در ادامه اصلاح و یا حتی ممکن است عوض بشوند.

نماینده مردم شادگان در مجلس اظهار کرد: در بحث قانون گذاری نیاز به تحمل و تدبر و نظرات کارشناسانه داریم، خیلی از لوایح خام و با مشکلات ابتدایی مطرح می شوند. کانون وکلای استان خوزستان، جایگاه بسیار خوبی در سطح کشور دارد، همه کمک کنیم که قوانین به درستی وضع شوند. طرح پذیرش و آموزش وکالت، در کمیسیون حقوقی  قضایی برای تحقیق و کار کارشناسی فرستاده شده است و مرکز پژوهش های مجلس روی آن کار می کند. شما نیز کار گروهی تشکیل دهید و مشکلاتی که به این پیش نویس وارد هست را ارائه دهید و به ما اعلام کنید. با انتقاد کردن در محافل خصوصی، مشکلات حل نخواهند شد.

در پایان نیز از زحمات و تلاش های مجید ناصری نژاد، تقدیر شد.

همایش "نقش وکلا در فرآیند قانون گذاری"، در اهواز برگزار شد

همایش "نقش وکلا در فرآیند قانون گذاری"، در اهواز برگزار شد

 

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز