خبرگزاری کار ایران

امروز در نشستی مشترک صورت گرفت؛

بررسی گسترش فعالیت های ریلی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی

asdasd
کد خبر : ۶۴۵۱۶۹

با حضور مدیر کل بازرگانی و بازار یابی راه آهن جمهوری اسلامی، مدیران عامل و مدیران بازرگانی شرکت های پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بررسی زیر ساخت های موجود و گسترش فعالیت های ریلی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش خبرنگارایلنا از بندر امام خمینی، بعد از ظهر امروز دوشنبه بیست و پنجم تیرماه جلسه ای در محل تالار آفرینش منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با حضور احمدی مدیر کل بازرگانی و بازاریابی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، مدیران عامل شرکت های پتروشیمی و مدیران بازرگانی و کارشناسان شرکت های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به میزبانی سازمان مذکور برگزار گردید.

در ابتدای جلسه، شهیدی نیا مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: در این منطقه زیر ساخت های مورد نیاز حمل نقل ریلی اعم از ۱۲.۵کیلو متر ریل گذاری ، احداث انبارهای ترانزیتی و سکوی بارانداز موجود می باشد که این باعث ترغیب شرکت های تولیدی از استفاده از امکانات حمل و نقل ریلی در منطقه خواهد شد.

وی افزود: رقابتی کردن قیمت در حوزه حمل و نقل ریلی باعث اشتیاق شرکت های مستقر در منطقه به استفاده از این شیوه حمل و نقل خواهد شد.

در ادامه، احمدی مدیر کل بازرگانی و بازار یابی راه آهن جمهوری اسلامی ضمن اعلام خرسندی از حضور در این نشست، گفت: امروزه ایجاد کرایه رقابتی عامل مهمی برای جایگزینی حمل و نقل ریلی با حمل و نقل جاده ای می باشد.

مدیر کل بازرگانی و بازار یابی راه آهن جمهوری اسلامی افزود: توسعه زیر ساخت ها و استفاده از سیستم حمل و نقل ریلی می بایست در سه فاز بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت بررسی گردد و در ابتدا بایستی در فاز کوتاه مدت با شرکت های مستقر در جوار ریل موجود در منطقه شروع به همکاری نمود.

وی افزود: با در نظر گرفتن هزینه های کم حمل و نقل ریلی، مباحث زیست محیطی و مدیریت بنگاه داری استفاده از لجستیک ریلی گزینه ای اقتصادی می باشد.

در پایان این نشست مقرر گردید کارگروه تخصصی با هماهنگی امور گمرک سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و با مشارکت مدیران بازرگانی شرکت های مستقر در منطقه، تشکیل و برنامه ریزی جهت استفاده از ظرفیت های حمل و نقل ریلی در منطقه صورت پذیرد.

بررسی گسترش فعالیت های ریلی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز