خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان تاکید کرد؛

لزوم استفاده بهینه از زهاب نیشکر در استان خوزستان

asdasd
کد خبر : ۶۳۱۳۶۴

استاندار خوزستان با تاکید بر استفاده بهینه از زهاب نیشکر گفت: براساس مطالعات انجام شده برنامه داریم تا از زهاب نیشکر ضمن تثبیت شن های روان با کاشت درخت در مناطق بحرانی ریزگرد تولید و اشتغال جدید از این بخش برای مردم استان فراهم کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی در جلسه بررسی مطالعات شور ورزی" با اشاره به طرحی که در این جلسه درخصوص استفاده مجدد از زهاب نیشکر، اظهار کرد:  همه ما مطلع هستیم که زهکش های سراسری مورد قبول نیست و باید فکری به حال آن شود؛ بر اساس این طرح زهکش ها در مناطق خود مورد استفاده قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه طرح ها باید عملیاتی شود تصریح کرد: طرح های مطالعاتی که انجام می شود باید به جمع بندی نهایی برسد و عملیاتی شوند. در خصوص این طرح نیز باید گروههای علمی و اجرایی بیشتری اعم از دانشگاه و دستگاههای اجرایی مربوطه وارد کار شوند تا نتایج ارزشمندی حاصل شود.

شریعتی با تاکید بر عملیاتی شدن مطالعات علمی طرح ها افزود: اگر طرحی موفق باشد علاوه بر توسعه ای که برای استان رقم می زند به حفظ محیط زیست کمک می کند و می تواند الگویی برای کشور باشد.

استاندار خوزستان عنوان کرد: ما دو تهدید داریم زهاب نیشکر و ریزگردها، می توانیم این تهدیدها را با هم به فرصت تبدیل کنیم و اشتغال و تولید از آن به دست بیاوریم.

شریعتی بیان کرد: ظرفیت های خوبی از جمله دانشگده علوم آب دانشگاه شهید چمران اهواز و دانشکده رامین را داریم که می توانیم از آن ها در این راستا استفاده کنیم؛ تا یک ماه آینده دستگاههای اجرایی مربوطه و این دانشگاهها به کمک هک نتایج نهایی طرح را جمع بندی و ارائه دهند تا وارد فاز عملیاتی شویم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز