خبرگزاری کار ایران

درخواست معاونت میراث فرهنگی خوزستان از مردم:

نگهداری از آثار تاریخی با هویت ملی را به موزه‎ها بسپارید

asdasd
کد خبر : ۶۳۰۰۱۷

معاونت میراث فرهنگی اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان در اطلاعیه‎ای از مردم استان خواست که آثار تاریخی با هویت ملی ایرانی ـ اسلامی را به منظور حفاظت در اختیار متولیان این آثار قرار دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، در متن این اطلاعیه خطاب به مردم استان آمده است: میراث به جای مانده از گذشتگان در مطالعۀ تاریخ بشر مؤثرند. حفظ آن‎ها نحوه زندگی گذشتگان را بازگو می‎کند و در پس هر یک، داستانی نهفته است. نگهداری و حفاظت از آثار منقول فرهنگی که دارای ارزش تاریخی هستند شاید از عهده هر فردی خارج باشد؛ بنابراین اهدای آن‎ها به موزه‎ها اقدامی بسیار معقول و پسندیده است و کار حفاظت و نگهداری از آن‎ها توسط کارشناسان متخصص موزه‎ها ضمن رونق بخشی به ظرفیت‎های موزه‎ها، آثار ارزشمند تاریخی را برای نسل‎های آینده ماندگار می‌ کند. آثار تاریخی و باستانی و همچنین اشیاء نگه‎داری ‎شده در موزه‎ها به‎سان شناسنامه، هویت تاریخی و ملی ما به حساب می‎آید. پس بر ما است که در حفظ آثار نفیس که هم از لحاظ هویتی و هم منابع عظیم درآمد گردشگری، برای کشور بسیار مهم است بکوشیم.

در این راستا اقدام ماندگار آقای امیر محمدی ‎دهدزی و اهداء یک جلد شاهنامه فردوسی چاپ سنگی با قدمت بیش از 160 سال که طی هفته گذشته انجام شد را شایسته می‎دانیم و ضمن تقدیر از اقدام پسندیده ایشان از همه مردم شریف استان خوزستان دعوت می‎کنیم که آثار تاریخی با هویت ملی ایرانی. اسلامی را از طریق قانونی در اختیار موزه‎ها و امنای اموال آثار تاریخی استان قرار دهند.

گفتنی است هفته گذشته یک جلد شاهنامه فردوسی دارای قدمت با ویژگی‎های خاص تاریخی توسط خانواده‎ دهدزی در اهواز به اداره‎ کل میراث فرهنگی خوزستان اهدا شد.

امیر محمدی‎ دهدزی صاحب این شاهنامه نفیس در گفت‎وگویی قدمت این شاهنامه اجدادی را بیش از 160 سال و هدف از اهدای آن به اداره ‎کل میراث فرهنگی خوزستان را قرار گرفتن در موزه به منظور نگهداری و حفاظت بهتر از این اثر عنوان کرده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز