خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد:

احداث پارک ساحلی بندر بحرکان هندیجان منتظر اقدام مسئولان/ تاکید گلمرادی به تحقق وعده ها

asdasd
کد خبر : ۶۲۳۱۸۲

متأسفانه علیرغم وعده‌ های مسئولان استانی، پارک ساحلی بندر بحرکان هندیجان احداث نشد و مردم این شهر محروم چشم‌ انتظار وعده‌ های داده‌ شده هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر هندیجان، شهرستان هندیجان در جنوب شرقی استان خوزستان با جمعیتی بالغ‌بر 40 هزارنفر، آخرین شهرستان خوزستان منتهی به استان بوشهر است.

این شهرستان با دارا بودن دو اسکله صیادی بندر بحرکان و تجاری بندر سجافی از شهرستان‌ های با استعداد و ظرفیت بالقوه زیادی است. هندیجان با دارا بودن 95 کیلومتر مرز دریایی با خلیج نیلگون فارس قابلیت توسعه زیادی دارد.

یکی از مهم‌ترین بخش‌ های دریایی هندیجان بندر بحرکان با سواحل زیبایی صدفی آن‌ بوده که شهره شهر های ساحلی ایران است. این سواحل زیبا می‌توانند در جذب توریسم کمک شایانی به اقتصاد این بندر محروم بکند.

هندیجان یکی از محروم‌ترین شهر های استان خوزستان بلکه کشور بوده که نیاز به توجه ویژه دارد. این شهر با قدمتی سه هزار ساله از بسیاری از شهر های اطراف خود سابقه تاریخی و باستانی بیشتری دارد.

چندین سال است مسئولان گوناگون استانی ازجمله استاندار خوزستان، مدیران کل میراث فرهنگی استان، نماینده مردم در مجلس وعده‌ های ایجاد و احداث بزرگ‌ترین پارک ساحلی را در این منطقه داده‌اند؛ اما تا کنون این وعده محقق نشده است. مردم هندیجان منتظر محقق شدن وعده های مسئولان هستند.

چندی پیش مدیرکل جدید میراث فرهنگی و گردشگری استان خوزستان ضمن سفر به این شهرستان از آغاز عملیات اجرایی احداث پارک ساحلی هندیجان خبر داده بود؛ مردم منتظر عملی شدن این وعده جدید هستند.

یکی دیگر از مشکلات پیش رو در بندر بحرکان هندیجان خطر برداشت ذخایر غنی صدف و ماسه آن است، اکنون چندین سال است افرادی در کمین نشسته‌اند تا ذخایر این بندر را برداشت کرده و منطقه را با فاجعه زیست‌محیطی مواجه کنند.

خبرنگاران، با انتشار اخبار متعددی در خصوص خطر برداشت ذخایر صدفی و تخریب محیط‌زیست هشدار های لازم را داده بودند که مسئولان هندیجان با حمایت‌ های مردمی تاکنون اجازه برداشت ذخایر صدفی را نداده‌اند.

علی گلمرادی نماینده مردم در مجلس، مسئولان هندیجان با حمایت‌ های رسانه‌ای، مردمی بشدت مقابل دست‌اندازی برخی افراد به ذخایر صدفی و ماسه‌ای بندر بحرکان ایستادگی کرده و اجازه نداده‌اند هندیجان در بدبختی بیشتر فرو رود.

رضا شعبانی از فعالان فضای مجازی هندیجان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: هندیجان ظرفیت‌ های بالقوه برای جذب توریسم و گردشگری دارد، یکی از مهم‌ترین بخش‌ها احداث پارک ساحلی در بندر بحرکان است. پارک ساحلی بحرکان هندیجان بهترین راه جذب گردشگر است.

وی افزود: وعده‌ های زیادی در خصوص احداث پارک ساحلی داده‌ شده اما متأسفانه هنوز هیچ‌کدام عملیاتی نشده است، امیدواریم با حمایت‌ های مسئولان این وعده  محقق شود.

علی گلمرادی نماینده مردم بندر هندیجان در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در بندر هندیجان، اظهار داشت: هندیجان بسیار محروم و عقب‌افتاده است ما باید جذب مردمی را در این شهر افزایش دهیم و بهترین راه بحث گردشگری و توریسم است.

وی افزود: بنده از همه مسئولان در این زمینه خواستار اقدام عملی و انقلابی هستم. انتظار داریم مسئولان میراث فرهنگی استان به این مورد سریعاً رسیدگی کنند.

احداث پارک ساحلی بندر بحرکان هندیجان منتظر اقدام مسئولان/ تاکید گلمرادی به تحقق وعده ها

انتهای پیام/
محمد مهدی صادقی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز