خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان:

بهترین اتفاق سال گذشته در حوزه سلامت، شکل‌گیری مجمع سلامت بود

کد خبر : ۶۱۶۳۸۶

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: به عقیده من بهترین اتفاق سال گذشته در حوزه سلامت شکل‌گیری مجمع سلامت در کشور بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، علیرضا آموزنده، در نشست خبری هفته سلامت با اشاره به این موضوع که بسیاری از موارد در حوزه سلامت با همفکری‌حل خواهد شد، افزود: شعار ملی هفته‌سلامت سال 97«سلامت برای همه و همه جا» تعیین شده است.

وی اضافه کرد: موضوع سلامت در بسیاری مناطق جهان به صورت حرفه‌ای و فنی دنبال خواهد شد.

رئیس‌دانشکده علوم پزشکی آبادان بیان کرد: با تاکید رئیس‌جمهور، مجمع ملی سلامت به همت معاون اجتماعی وزیر بهداشت شکل گرفت.

وی در همین خصوص بیان کرد: با برنامه‌ریزی صحیح باید در حوزه سلامت به صورت هدفمند به سمت مردم حرکت کنیم و خدمات را به آنها بسپاریم تا همه در این موضوع مداخله داشته باشند.

آموزنده با تاکید بر این موضوع که باید همه‌گیر شدن سلامت را باور کرد، گفت: با رایزنی‌های صورت‌ گرفته و با اختیاراتی که از سوی استاندار داده شد، مجمع سلامت 3 شهرستان آبادان، خرمشهر و شادگان نیز با محوریت آبادان فعالیت خود را دنبال خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: به عقیده بنده بهترین اتفاق شکل‌ گرفته در حوزه سلامت در سال 96 محقق شدن مجمع عالی سلامت بود.

آموزنده در بخش بعدی صحبت‌های خود اضافه کرد: در هفته آتی و با حضور وزیر بهداشت، بال شمالی و اورژانس بیمارستان آیت‌اله طالقانی، کلینیک تخصصی و بلوک زایمانی خرمشهر و سی‌.تی‌.اسکن و کلینیک تخصصی شادگان افتتاح می‌شوند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان بیان کرد: بسیار امیدوار هستیم که با حضور وزیر بهداشت، مشکلات‌مان را بیان و پیگیری نماییم.

وی تصریح کرد: در این سفر مصوبات مشترک با منطقه آزاد اروند، تبدیل شدن دانشکده به دانشگاه و برخی مسائل دیگر را به صورت جدی دنبال می‌کنیم.

 آموزنده ادامه داد: به صورت واقعی به دانشگاه تبدیل شده‌ایم و با تایید نهایی به شکل اسمی نیز دانشگاه علوم پزشکی خواهیم شد.

وی بیان کرد: احداث سایت دانشگاه در زمین 30 هکتاری را به صورت جدی دنبال می‌کنیم تا پراکندگی معاونت‌ها و مجموعه‌ها را از بین ببریم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان عنوان کرد: در بخش آموزشی 10 رشته لیسانس فعال داریم و در حال دریافت مجوز رشته بهداشت حرفه‌ای به عنوان یازدهمین رشته هستیم.

وی با اشاره به این مهم که در 4 رشته فوق دیپلم می‌دهیم، عنوان کرد: قراداد نهایی برای آموزش 30 دانشجوی عراقی و ورود به حوزه بین‌المللی نیز امضا شده است.

آموزنده خاطر نشان کرد: در فضای آموزشی افتخارات بسیاری را کسب کردیم و در بسیاری از کمیسیون‌های علمی، دانشجویان دانشکده علوم پزشکی آبادان دارای کرسی علمی هستند.

وی تصریح کرد: فرد خوشامدگو برای نخستین بار در بیمارستان شهید بهشتی آبادان فعال شد و 2 نفر که به زبان‌‎های فارسی و عربی مسلط هستند وظیفه راهنمایی بیماران را برعهده دارند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان بیان کرد: پروژه جدید بیمارستان آیت‌اله طالقانی طبق برنامه پیش خواهد رفت و با افتتاح این مجموعه شرایط درمان در منطقه به مراتب بهتر خواهد شد.

وی با بیان این مهم که در سال گذشته 40 پزشک متخصص به دانشکده علوم پزشکی آبادان اضافه شدند، افزود: در بخش جذب پزشکان فوق تخصص باید بیشتر کار کنیم.

 آموزنده اظهار داشت: اورژانس بیمارستان خرمشهر کامل شده است و بعد از تکمیل تجهیزات به روز و مناسب، سوم خردادماه امسال افتتاح می‌شود.

گفتنی است در این نشست علاوه بر آموزنده، نوراله طاهری، معاون توسعه مدیریت و منابع، حجت‌اله جانبی، معاون درمان، آرمین خالق‌جو، معاون بهداشت، سید عابدین حسینی، معاون دانشجویی، فرهنگی و جمعی از مدیران دانشکده علوم پزشکی آبادان حضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز