خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌ های واگیر وزارت بهداشت عنوان کرد:

خوزستان در مبارزه با اچ‌آی‌وی پیشرو بوده است

asdasd
کد خبر : ۵۹۹۸۰۸

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: خوزستان یکی از پیش‌روترین استان‌ های کشور در بحث مبارزه با اچ‌آی‌وی بوده و دستاوردهای خوبی را در این حوزه بدست آورده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، محمد مهدی گویا در حاشیه نشست هم‌اندیشی و ارتقای مراقبت و درمان اچ‌آی‌وی که به میزبانی معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان برگزار شد، اظهار داشت: تمام کشور های دنیا متعهد شدند که تا سال 2020، 90 درصد کسانی که به عفونت اچ‌ای‌وی مبتلا هستند را شناسایی کنند و بعد از شناسایی، در 90 درصد این افراد آنقدر ویروس را کاهش بدهند که شانس انتقال آلودگی به دیگران بسیار ناچیز شود؛ این موضوع یک تعهد جهانی است.

گویا در همین خصوص اضافه کرد: ایران نه تنها به موضوع یاد شده متعهد شده است، بلکه متعهد شده تا این مسیر را با سرعت بیشتر و از مسیری میان‌بر طی کند تا زودتر از سال 2020 به این هدف برسد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت بیان کرد: به همین منظور کل کشور را پایش و ارزیابی کردیم و یکی از استان‌ هایی که در اولویت قرار داشت، خوزستان بود.

وی با اشاره به فعالیت 5 دانشگاه علوم پزشکی در خوزستان، عنوان کرد: در این استان 2 هفته پایش و ارزیابی داشتیم و از نزدیک فعالیت‌ های مرتبط با بیماریابی، انجام آزمایش، کارهای تشخیصی و اقدامات درمانی را از نزدیک بررسی کردیم.

گویا ادامه داد: امروز هم معاونان بهداشت دانشگاه‌ های علوم پزشکی خوزستان در آبادان دور هم جمع شدند تا نتایج این بررسی و پایش را ارزیابی کنند.

وی خاطر نشان کرد: به دنبال آن هستیم که نقاط ضعف را برطرف کنیم و در سال 97 برنامه داریم که به هدف‌ های از پیش تعیین‌ شده دست پیدا کنیم.

این مقام مسئول وزارت بهداشت تصریح کرد: خوزستان یکی از پیش‌روترین استان‌ های کشور در بحث مبارزه با اچ‌آی‌وی بوده و دستاوردهای خوبی را در این حوزه بدست آورده است.

وی بیان کرد: در این استان بیماران مبتلا به اچ‌آی‌وی با رضایت کامل به مراکز ما مراجعه می‌کنند، تحت درمان هستند و مشکلی برای دسترسی به خدماتی را که به صورت کامل رایگان هستند، ندارند.

گفتنی است در این نشست علاوه بر معاونان بهداشت دانشگاه‌ های علوم پزشکی استان خوزستان، علیرضا آموزنده، رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان و پروین افسر کازرونی، سرپرست گروه مدیریت بیماری ایدز و بیماری های آمیزشی وزارت بهداشت نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز