خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان گفت:

دستگاه های دولتی مکلف به اجرای منشور حقوق شهروندی هستند

asdasd
کد خبر : ۵۹۴۲۲۲

استاندار خوزستان گفت: دستگاه های دولتی مکلف به اجرای منشور حقوق شهروندی هستند.

 به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی در حاشیه همایش حقوق شهروندی که امروز پنجشنبه 26 بهمن ماه در سالن شهید هاشمی استانداری برگزار شد، گفت: حقوق شهروندی جزو دستورات دین مبین اسلام است و فصل مهمی از قانون اساسی هم به حقوق مردم اختصاص دارد همچنین در فرمایشات امام راحل عظیم‌الشان و مقام معظم رهبری همواره به حق و نقش مردم تاکید فراوان شده است. 

استاندار خوزستان افزود: به همین علت دولت تدبیر و امید هم بر این مسئله اهتمام ویژه‌ای داشته است و رئیس جمهور محترم خود را به تبیین حقوق شهروندی و اعلام منشور آن موظف دانستند و با توجه به اهمیت موضوع تا امروز 2 برنامه ملی برای تبیین این منشور برگزار شده و اولین استانی هم که برای این موضوع در این سطح چنین همایشی برگزار شده استان خوزستان است.

شریعتی یادآور شد: استان خوزستان از دیرباز محل زندگی اقوام و ادیان مختلف در طول تاریخ بشر بوده است و یک نمونه کاملا عینی از آیین حقوق شهروندی است. 

نماینده عالی دولت در استان تاکید کرد: سازمان‌های دولتی به اجرای این برنامه مکلف هستند و پس از آن انشاالله دیگر دستگاه‌ها هم خود را مکلف به اجرای این منشور نمایند؛ در همین راستا از سرکار خانم ملاوردی دعوت کردیم و این همایش برگزار شد. 

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: اگرچه ممکن است نقایصی وجود داشته باشد اما باید طی سال های آتی خود را به تدریج اصلاح نماییم و سازمان‌های دولتی خود را به رعایت حقوق مردم موظف بدانند؛ در این زمینه نهادهای مسئول هم نهایت نظارت را دارند و بررسی و مداقه می‌کنند و تلاش می‌کنیم انشاالله شرایط استان را هم از نظر در زندگی و سلامت و هم از نظر سایر حقوق معنوی به پیش ببریم و تا جایی که امکان دارد در حد توان و بضاعتمان حقوق مردم را محقق نماییم. 

بر اساس این گزارش خوزستان نخستین استان در سطح کشور است که همایش حقوق شهروندی در آن برگزار شده است. 

موضوع حقوق شهروندی از جمله وعده های انتخاباتی رئیس جمهور به مردم بود که در آذرماه سال گذشته پس از تدوین نهایی طی مراسمی توسط رئیس جمهور رونمایی شد و در دسترس شهروندان قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز