خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان :

طرح آبرسانی غدیر مشکل تامین اعتبار ندارد

کد خبر : ۵۹۳۲۶۳

استاندار خوزستان گفت: طرح آبرسانی غدیر مشکل اعتباری ندارد و باید با جدیت بیشتری دنبال شود و ظرف مدت سه سال به پایان برسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، نشست بررسی روند اجرای مصوبات دولت در خوزستان به ریاست استاندار خوزستان و با حضور مدیران دستگاه های اجرایی در مهمانسرای شهید رجایی استانداری برگزار شد.

 غلامرضا شریعتی در این نشست با ابراز رضایت از روند اجرای مصوبات دولت در خوزستان گفت: دستگاه‌های اجرایی مختلف در زمینه های مبارزه با ریزگردها آب و فاضلاب برق و طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری اقدامات خوبی انجام دادند اگر چه مقداری از برنامه زمانبندی شده عقب هستیم.

استاندار خوزستان افزود: برای اجرای این مصوبات برخی تنگناها و مشکلات وجود دارد که این موارد با جدیت پیگیری خواهد شد تا موانع هر چه سریعتر برطرف شود.

شریعتی عنوان کرد مصوبه بزرگ هیئت دولت در فروردین ماه امسال برای حل مشکلات استان خوزستان از جمله مصوباتی است که با جدیت و اهتمام ویژه و با سرعت خوب در حال اجرا است و دولت هم با همه توان خود پای کار آمده است.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به طرح آبرسانی غدیر یاد آور شد: این طرح مشکل اعتباری ندارد و باید با جدیت بیشتری دنبال شود و ظرف مدت سه سال به پایان برسد. 

استاندار خوزستان خاطر نشان کرد: مساله تامین آب شرب با کیفیت و بهداشتی مردم استان خوزستان در اولویت قرار دارد و باید با کار شبانه روزی و الزام مجری طرح، در عرض سه سال آینده به طور کامل به بهره برداری برسد و هرگونه کوتاهی و سستی در رابطه با اجرای این پروژه از سوی مسوولان قابل قبول نیست.

بر اساس این گزارش هیئت دولت به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در فروردین ماه سال جاری در نشست ویژه بررسی مشکلات خوزستان حل مسائل زیرساختی استان در بخش های ریزگردها، تاسیسات و شبکه برق، آب و فاضلاب، ارتقای کیفی کارون و طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری با اختصاص ۲۳ هزار میلیارد تومان را به تصویب رساند. 

بر اساس این مصوبه این رقم از منابعی مانند صندوق ذخیره ارزی، فروش اوراق مشارکت، صکوک، فاینانس داخلی فاینانس خارجی و.... جذب خواهد شد.

از جمله پروژه‌هایی که در قالب این مصوبه پیش بینی شده است طرح بزرگ آبرسانی غدیر است که ضمن تامین آب آشامیدنی برای ۲۵ شهر و ۱۶۰۰ روستای مسیر از منبع رودخانه‌های دز و کرخه که جزوه با کیفیت‌ترین آب‌ها است آب شرب را به منازل شهروندان خوزستانی می رساند.

بر اساس برنامه ریزی ها این پروژه باید تا سه سال آینده تکمیل شود و بهره برداری برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز