خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان تاکید کرد:

بسیج‌ عمومی برای‌خروج از بحران آب در خوزستان/ برخورد جدی با مدیران کم کار

asdasd
کد خبر : ۵۹۱۷۶۶

استاندار خوزستان برای خروج از وضعیت فعلی خشکسالی و مدیریت بحران آب اعلام بسیج عمومی کرد و گفت: با هر مسئولی در این زمینه کوتاهی کند به شدت برخورد می‌شود.

به‌گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی در نشست ستاد بحران در استانداری خوزستان، گفت: برای خروج از وضعیت فعلی‌خشکسالی و مدیریت منابع آب بسیج عمومی اعلام می‌کنم و در این زمینه توجیه از هیچ مسئولی پذیرفته نیست و اگر کسی کوتاهی کرد با شدت برخورد می‌کنم. 

وی بیان کرد: تامین آب مناسب حق مردم خوزستان است و کوتاهی در این زمینه خسارت جبران ‌ناپذیری به استان خوزستان وارد می‌کند.

شریعتی با اشاره به اولویت بندی تامین آب در خوزستان، گفت: آب شرب انسانی و دامی، نیروگاهی تولید برق، تالاب ها و طرح مقابله با گرد و غبار و سپس آب مورد نیاز برای کشاورزی و صنعت در اولویت هستند.

وی با تاکید بر تهیه سند ‌آب خوزستان از سوی سازمان آب و برق این استان، اظهار کرد: سازمان آب و برق تاکنون گزارشی در این باره به ما ارایه نکرده است؛ این سند باید به حوزه های صنعت، کشاورزی، محیط زیست و منابع طبیعی بسط داده شود.

بسیج‌ عمومی برای‌خروج از بحران آب در خوزستان/ برخورد جدی با مدیران کم کار

شریعتی ادامه داد: همچنین ضرورت دارد سند توسعه آب یا آمایش آب‌ محور خوزستان تا پایان امسال تهیه شود چرا که مانع خوبی در حوزه انتقال آب است.

وی با بیان این که ارتباط حوضه‌های آبی برای خوزستان از اهمیت بسیاری برخوردار است، گفت: لازم است راه های ارتباطی حوضه‌های آبی کارون، جراحی، کرخه و زهره از سوی اساتید دانشگاه بررسی شود اگر لازم است این حوضه ها به هم وصل شوند و طرح آن در دستور کار قرار گیرد.

استاندار خوزستان با اشاره به بحث انتقال آب کارون به شادگان گفت: در شهرستان شادگان معیشت مردم از راه نخیلات می گذرد که طرح انتقال آب با لوله به شادگان هزینه زیادی دارد و به سرعت نیز امکان‌پذیر نیست.

وی ادامه داد: برای آبرسانی به شادگان طرح کوتاه مدتی در نظر گرفته شده تا از نهر بحره برای آن آب به سمت تالاب شادگان و نخیلات انتقال داده شود.

شریعتی توضیح داد: برای آب شرب ایذه نیز شرکت آب و فاضلاب با پیمانکار دوم و فاینانس چینی وارد مذاکره شد و احتمالا تا پایان امسال عملیات آبرسانی به ایذه، باغملک، رامهرمز، صیدون، قلعه تل و روستاهای اطراف آنها آغاز می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز