خبرگزاری کار ایران

کیامرث حاجی زاده گفت:

اداره کل مدیریت بحران استان تنها مسئول اعلام تصمیمات ستاد بحران است

asdasd
کد خبر : ۵۸۹۸۱۷

مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان در پی انتقاد برخی رسانه ها از اعلام تعطیلی ها در روزهای اخیر، گفت: اداره کل مدیریت بحران تصمیم گیرنده اصلی در ستاد بحران نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، کیامرث حاجی زاده در پی انتقاد برخی رسانه ها از اعلام تعطیلی ها در روزهای اخیر، گفت: اداره کل مدیریت بحران تصمیم گیرنده اصلی در ستاد بحران نیست بلکه مسئول اعلام تصمیمات ستاد بحران است و گاهی مواقع پیشنهادات این اداره کل شاید مورد تصویب قرار نگیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استان اظهار کرد: ریاست ستاد مدیریت بحران استان خوزستان برعهده استاندار خوزستان و دبیری ستاد برعهده مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان است و دستگاه های اجرایی نیز اعضای این ستاد را تشکیل می دهند.

وی افزود: ابزار اعلام تعطیلی یا عدم تعطیلی پیش‌بینی‌های هواشناسی و اعلام غلظت توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان است که اگر پیش‌بینی‌ها درست و به موقع باشد این ستاد تصمیم گیری خودش را با نظر و هماهنگی اعضا و نظر نهایی رییس ستاد (استاندار) اعلام می‌کند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان بیان کرد: میزان غلظت‌ یکی از عوامل مهم برای تصمیم گیری ها است که به صورت ساعتی اعلام می شود و قابل پیش بینی نیست.

حاجی زاده افزود: پیش بینی های هواشناسی نیز بنا به اظهارات خودشان به خاطر نبود دستگاه های پیشرفته، نداشتن تجهیزات لازم یا عدم پیش بینی توسط مدل های آن ها گاهی با مشکل مواجه می شود که تصمیم گیری را سخت تر و گاهی غیرممکن می کند.

وی بیان کرد: اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان وظیفه هماهنگی میان اعضا و رییس ستاد بحران و اعلام مصوبات را برعهده دارد و به خاطر این که مشکلاتی در آینده پیش نیاد دستور العملی را با نظر کارشناسان دانشگاه شهید چمران اهواز، علوم پزشکی اهواز و نخبگان دستگاه های اجرایی عضو ستاد، تهیه کرده و در اختیار فرمانداران به عنوان روسای ستاد بحران در شهرستان ها قرار داده و به همه فرمانداران تفویض اختیار شده است مگر در مواردی که مربوط به کل استان است که با نظر ریاست رییس ستاد بحران (استاندار) نظرات ابلاغ می شود.

مدیر کل مدیریت بحران استان با تاکید بر این که سعی شده طی روزهای گرد و خاکی تصمیم گیری ها به موقع باشد، توضیح داد: روز یکشنبه هفته جاری ساعت شروع به کار ادارت با ۲ ساعت تاخیر اعلام شد تا در صورت شدت گرد و غبار قبل از شروع به کار آن را تعطیل اعلام کنیم.

وی با اشاره به توزیع ماسک در خصوص این که این اداره کل تصمیم بر تهیه و توزیع از طریق شرکت های دولتی و خصوصی گرفته که برخی شرکت ها که اکثرا خصوصی بودند ، سهمیه مورد نظر را تامین کردند که در اختیار فرمانداران و هلال احمر برای توزیع قرار داده شد و در اکثر مواقع توزیع گردید ،افزود: برخی شرکت های بزرگ که از قضا خودشان هم سهمی در آلودگی هوا و تشکیل کانون های ریزگرد دارند تعهد خود را در قبال تهیه ماسک انجام ندادند.

حاجی زاده با اشاره به عملکرد رسانه ها بیان کرد: رسانه ملی ،اصحاب رسانه و مطبوعات با روحیه مردم دارانه و آگاهی بخش، درست و به موقع و صحیح و دلسوزانه همراه با ستاد مدیریت بحران استان نقش مهمی را ایفا می کنند.

وی افزود: رسانه ها بهتر است به جای آن که به تصمیمات روبنایی و سطحی بپردازند دستگاه های متولی و مسئول به وجود آمدن این پدیده را پاسخگو نمایند و دلایل به وجود آمدن این ابر بحران را از زبان متولیان بشنوند و به مردم انتقال دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تاکید کرد: رسانه ها باید کسانی که در به وجود آمدن پدیده ریزگردها نقش داشتند و وظایف قانونی، حقوقی و شرعی خود را در گذشته و الان به درستی انجام نمی دهند را به قضاوت مردم بسپارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز