خبرگزاری کار ایران

در جلسه مدیریت بحران خوزستان مطرح شد:

ضرورت آموزش و انتقال آن به نسل‌های آینده / بهره‌گیری از ظرفیت اساتید و نخبگان دانشگاهی

asdasd
کد خبر : ۵۸۰۴۴۶

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان گفت: بحث آموزش موضوع بسیار مهمی است و باید به نسل های بعد هم منتقل شود، پیشگیری بهتر از درمان است و مهمترین مورد آن نیز آموزش است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، هفتمین جلسه کمیته علمی، آموزشی و فنی مدیریت بحران استان در سال جاری، به ریاست مدیر کل مدیریت بحران استان و با حضور مدیر عامل جمعیت هلال احمر، معاون آموزش و پرورش استان، مدیر کل زمین شناسی، معاون جهادکشاورزی، اساتید دانشگاه و جمعی از مدیران مربوطه در محل سالن جلسات اداره کل مدیریت بحران استانداری برگزار شد.

کیامرث حاجی زاده گفت: بحث آموزش موضوع بسیار مهمی است و باید به نسل های بعد هم یاد بدهیم و هم منتقل شود و این که پیشگیری بهتر از درمان است و مهمترین مورد آن نیز آموزش است و رکن اصلی آموزش هم اطلاعات و داده هاست بنابراین به مراکز که دانشگاه ها و کتب علمی است بایستی رجوع کنیم.

مدیر کل مدیریت بحران استان با بیان این که در این موضوع خلائی احساس می‌شد و این که نیاز به وجود یک گروه علمی احساس می‌شد افزود: ما یک گروه علمی و آموزشی برای استان در بحث پیشگیری و پیش بینی مطرح و راه اندازی کردیم و از همه اساتید و نخبگان دانشگاه های استان جهت حضور و ارائه راهکار های علمی و کارشناسی دعوت شد و حضور هم پیدا کردند و جلسات متعددی برگزار شد که خروجی آن نیز سمینارها و مانورهایی بود که به بهترین نحو و با بازدهی مناسب برگزار شد.

وی ادامه داد: صدا و سیما نیز در بحث اطلاع رسانی به خوبی عمل کرد و به بهترین شکل شرایط را مدیریت کرد، برای مثال با اطلاع رسانی بموقع و صحیح توانستیم در مصرف برق صرفه جویی داشته باشیم.

حاجی زاده خاطر نشان کرد: البته باید بپذیریم که ضعف و کاستی‌هایی هم در کار بوده که با همفکری و تعامل بیشتر و بیان نقاط ضعف و ارائه راهکار می توان نواقص را برطرف و جبران کرد.

موضوع بعد نیز استفاده از اساتید و نخبگان دانشگاهی است که می‌بایست از این ظرفیت های استانی استفاده کنیم، ضمن این که این کمیته ها را جدی بگیریم و دستگاه ها نیز در خصوص همکاری و پیگیری این کمیته ها اهمیت بیشتری قائل شوند.

در پایان نیز به پیشنهاد مدیر کل مدیریت بحران استان مصوبات زیر به تصویب رسید:

_طرح جامع آموزش مدیریت بحران تهیه و تدوین شود

_سمینار ملی زلزله در بهمن ماه برگزار شود

_کمیته آموزش و پژوهش ماهانه یک بار برگزار شود

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز