خبرگزاری کار ایران

در نشست مدیریت بحران خوزستان مطرح شد:

هماهنگی همایش پیشگیری و ایمن سازی در مقابل زلزله

asdasd
کد خبر : ۵۸۲۲۱۸

مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان گفت: مدیران و متولیان از نظرات کارشناسان استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، جلسه بررسی و اتخاذ تدابیر لازم در راستای اجرای همایش و کارگاه آموزشی تخصصی پیشگیری و ایمن سازی در مقابل لغزش لایه زمین و زلزله، به ریاست مدیر کل مدیریت بحران استان و با حضور مدیر کل راه و شهرسازی، مدیر کل زمین شناسی، رئیس سازمان نظام مهندسی و جمعی از مدیران مربوطه در محل سالن جلسات اداره کل مدیریت بحران استانداری برگزار شد.

کیامرث حاجی زاده گفت: اگر در بحث رتبه بندی بحران بویژه در خوزستان دقت کنیم می بینیم که پس از ریزگرد ها به موضوع زلزله می رسیم و با توجه به پیشینه تاریخی زمین لرزه در مناطق زاگرس نشین و بحث رانش لازم است در این خصوص مباحث کارشناسی انجام دهیم و این اولین همایش در سطح ملی در استان است و با توجه به این که زلزله قابل پیش بینی نیست، با مدیریت می توانیم شرایط را کنترل کنیم.

وی با اشاره به این که در زلزله گوریه شوشتر شاهد آمادگی در خصوص وقوع زلزله بودیم افزود: با توجه به هماهنگی با فرماندار و دستگاه های اجرایی شهرستان و هم چنین آموزش و اطلاع رسانی بموقع و صحیح باعث شد آماده سازی صورت گیرد و سبب آمادگی مردم شد تا در زمان و شرایط بحرانی غافلگیر نشوند و این بحث پیشگیری است و در کنار آن نیز باید بحث آمادگی و مقابله را نیز داشته باشیم.

مدیر کل مدیریت بحران استان خاطر نشان کرد: در این سمینار هم موضوع همین مطلب است و جامعه هدف نیز مدیران هستند و در واقع این همایش برای متولیان و تصمیم گیران مدیریت بحران در دستگاه های اجرایی، فرمانداری ها و شهرداری ها بنا نهاده شده است.

حاجی زاده ادامه داد: امسال برنامه های خوبی در زمینه مقابله و آمادگی با بحران ها صورت گرفته شده است و در این سمینار نیز به دنبال این هستیم که جامعه هدفمان ابتدا شناختی از زمین لرزه پیدا کنند چرا که مهمترین موضوع در زمان وقوع زلزله و بحران، مدیریت بحث روانی جامعه است و بتوانند شرایط روانی و ذهنی را با توجه به داشتن اطلاعات زلزله در مناطق زلزله خیز کنترل کنند و جو روانی را مدیریت کنند که لازمه آن داشتن شناخت و آگاهی متولیان امر است که می بایست بخوبی صورت گیرد.

وی اظهار داشت: کمیته ای در این زمینه باید تشکیل شود و برنامه ریزی مناسبی نیز صورت گیرد و امید است از لحاظ کیفی مباحث کارشناسی به بهترین شکل برگزار شود و این که چنین نشست هایی باید باعث شود مدیران و متولیان به نظرات کارشناسی دقت کنند و استفاده کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز