خبرگزاری کار ایران

با هدف حل مشکلات منطقه صورت گرفت؛

سرکشی استاندار خوزستان به مناطق محروم و روستایی مسجد سلیمان

asdasd
کد خبر : ۵۶۷۶۳۷

استاندار خوزستان، از تعدادی روستاهای محروم توابع شهرستان مسجد سلیمان بازدید کرد و برای حل مشکلات زیربنایی این مناطق دستور پیگیری داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی همراه با نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در مجلس، فرماندار شهرستان مسجدسلیمان و جمعی مسئولان از تعدادی از روستاهای محروم توابع شهرستان مسجدسلیمان بازدید کرد و برای حل مشکلات زیربنایی این مناطق دستور پیگیری داد.

در جریان این بازدید ها که همراه با استقبال گرم عشایر ساکن در این مناطق از نماینده عالی دولت در استان بود تعدادی از اهالی این روستاها به بیان مشکلات خود پرداختند.

احداث جاده روستایی، رسیدگی به مشکلات مربوط به تامین آب شرب و کشاورزی و همچنین حل مسائل مربوط به اسناد مالکیتی برخی از اراضی با اداره کل منابع طبیعی استان از مهمترین خواسته‌های مردم این مناطق از استاندار خوزستان بود.

شریعتی با شنیدن مشکلات مردم به مسئولانی که در این سفر وی را همراهی می‌کردند دستور داد حل این مشکلات مورد پیگیری قرار گیرد.

استاندار خوزستان در مورد موضوع جاده که مهمترین خواسته مردم این مناطق بود گفت: وزارت نفت احداث جاده روستایی را شروع کرده البته مدتی متوقف شد ولی دوباره پس از چند ماه شروع شد و سعی می کنیم عملیات اجرایی آن سرعت یابد.

شریعتی افزود: قرار شد اداره راه و شهرسازی مسیر موجود را بهبود ببخشد تا راه اصلی تکمیل شود.

استاندار خوزستان در مورد مشکل آب شرب عنوان کرد: در خصوص آب شرب روستایی که دو هفته گذشته به مدیر عامل آبفا روستایی در این خصوص دستور دادم و فرماندار مسجدسلیمان هم پیگیر این موضوع خواهد بود از محل اعتبار صندوق توسعه برای آبرسانی به روستا ها داده شده و برای خوزستان رقم چند برابر منظور شده و امیدواریم این کار سریع انجام شود و با اخذ مجوزات لازم نسبت به تعیین پیمانکار اقدام شود.

شریعتی درباره مساله آب کشاورزی تصریح کرد: از طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری 2 هزار هکتار برای این منطقه اختصاص یافته است و در فاز دوم طرح این منطقه در اولویت خواهد بود.

استاندار خوزستان در مورد دیگر مشکل مردم ساکن در این روستا ها در زمینه اختلافات در زمینه مالکیت برخی از اراضی با منابع طبیعی اظهار کرد: این موضوع در سطح شهرستان حل شده و به استان ابلاغ شده و انشاالله در سطح استان هم در اسرع وقت حل شود.

شریعتی هم چنین دستور داد هلال احمر یک دستگاه آمبولانس ویژه منطقه جریک مسجدسلیمان اختصاص دهد.

وی خاطر نشان کرد: تمام تلاش ما این است که در حد بضاعت از محرومیت در این مناطق کاسته شود.

گفتنی ست در جریان بازدید امروز استاندار خوزستان طی مراسمی 35 واحد مسکونی که توسط کمیته امداد امام (ره) ساخته شده است تحویل مددجویان شد؛ یک طرح اشتغال‌زا هم تعریف شده است که به زودی اجرایی می‌شود و در قالب آن افرادی که این منازل را تحویل می گیرند بتوانند در نزدیکی منازل خود به کار دامپروری بپردازند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز