خبرگزاری کار ایران

لحظه به لحظه از مهار آتش چاه 147 رگ سفید/این آتش رام مهارگران خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۵۵۹۹۰۹

کارکنان مناطق نفت خیز جنوب و شرکت ملی حفاری ایران در خوزستان با تلاش خود حجمی زیادی از کار مهار آتش چاه 147رگ سفید را به انجام رسانده اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، اهمیت جلو بودن از برنامه زمان بندی شده آن هم در صنعت نفت را آنانی می دانند که خود دستی بر آتش و سابقه‌ای در این صنعت داشته باشند.

ساخت استخرهایی با مجموع ظرفیت 200  هزار لیتر (130هزار لیتری اصلی و  70 هزار لیتری کمکی و ایجاد دو لوکیشن به مساحت تقریبی هرکدام ده هزار مترمربع اندکی بیش از دو هفته، گفتنش فقط و فقط به زبان ساده است اما این عملیاتی است که با فرماندهی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در کمتر از دو هفته احداث شده است تا برگ دیگری از حماسه های صنعت نفت در تلاش روز و شب عاشقان بی ادعای میهن رقم بخورد .

برنامه ریزی دقیق و اصولی برای ساخت دو لوکیشن a و c جهت استقرار و برپایی دکل‌های 93 و 94 فتح  که درهمان روز نخست پس از فوران در دستور کار قرار گرفته و در راستای برنامه جامع و سناریوهای مهار چاه آغاز می شود اما ساختار صخره ای و در عین حال ناهموار منطقه مانع بزرگی است که تسطیح و هموار سازی را با مشکل مواجه می سازد.

سوابق ایجاد لوکیشن در این منطقه نشان دهنده بازه زمانی حداقل  7 ماهه برای موقعیت احداث چاه است. اما اینجا نیز فرمانده عملیات که دانش ضمنی مهندسی و ساختمان را در کوله بار تجارب خود دارد طرحی ارائه می دهد که بر اساس آن متناسب با شرایط اضطرار هر دو لوکیشن ظرف کمتر از سه هفته تکمیل و آماده استقرار دکل شرکت ملی حفاری ایران گردند .

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز در بازدید روزانه اش با یکایک تیم های کاری دیدار، مذاکره و هم اندیشی کرد. از ایثار و از خود گذشتگی شان سخن گفت که برای ایران اسلامی سر از پا نمی شناسند و گویی که لهیب شعله ها را حس نمی کنند.

عالی پور در بازدیدهایی که از بخش های مختلف آماده سازی منطقه برای عملیات بزرگ به عمل آورد، تاکید کرد: از برنامه جلوتر هستیم و ان شاءالله با تلاش کارکنان ملی حفاری دکل 93 فتح بزودی در لوکیشن C برپا و  آماده حفاری عمودی خواهد شد. 

وی در حاشیه  بازدید از لوکیشن a نیز یادآور شد: با توجه به صخره ای و صعب العبور بودن محل شاهد آن هستیم که این لوکیشن نیز به طور کامل آماده شده است و اولین محموله های دکل 94 فتح به موقعیت وارد شده و به زودی با تلاش کارکنان سخت کوش شرکت ملی حفاری ایران این دکل نیز آماده شروع حفاری خواهد شد.

عالی پور در تشریح عملیات نیز خاطرنشان ساخت: در تمامی جبهه های مختلف، کار به صورت شبانه روزی و بی وقفه در حال انجام است و شب گذشته نیز کارکنان نفت و ملی حفاری با همکاری هم موفق شده اند با کمک شلترها و خنک کنند ها در اوج حرارت، به قلب آتش نزدیک شوند و کومی یونت و مخزن آب دراووکس را از نزدیکترین مکان به آتش خارج نمایند.

مدیرعامل مناطق نفت خیز جنوب ادامه داد: در این عملیات موفق آمیز با کمک شرکت ملی حفاری موفق شدیم با استفاده از  اتی واگن و بخش هایی از دکل را از دهانه چاه خارج نماییم و این عملیات پس از تسطیح مجدد لوکیشن از سر گرفته خواهد شد.

عالی پور تصریح کرد: خوشبختانه در تمامی بخش ها از قبیل انتقال آب، احداث استخر، نصب و راه اندازی پمپ ها، احداث خط لین اصلی، لوکیشن ها و جاده سازی و حتی آسفالت ( که در برنامه نبوده است) از برنامه جلوتر هستیم و کار با ایثارگری کارکنان سخت کوش صنعت نفت تا مرحله نهایی حمله به آتش ادامه خواهد داشت و به امید خدا نتیجه این تلاش های شبانه روزی با خاموش کردن آتش رگ سفید به اتمام خواهد رسید.

عالی پور افزود: عملیات مهار آتش و کنترل فوران چاه به سبب ضرورت فراهم کردن تمهیدات و مقدمات گسترده به طور طبیعی زمان بر بوده اما تلاش تیم عملیاتی بر این است که این کار در حداقل زمان انجام شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز